Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab på unorterede aktier - kapitalindkomst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde et selskab, der blev stiftet med en egenkapital på 80.000. Selskabet kørte i 4 år (undtaget et par dage) og ophørte i 2014. Min kapitalindkomst er ikke positiv med så stort et beløb. Når jeg får mulighed for at rette min årsopgørelse for 2014, hvor på selvangivelsen skal jeg så føre tabet hen? Og er det korrekt, at tabet kan konverteres til almindeligt skattefradrag, når min positive kapitalindkomst ikke kan drage nytte af hele beløbet?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

 hvor på selvangivelsen skal jeg så føre tabet hen? 

Jeg er ikke så skarp på rubrikkere, men det skal selvangives samme sted uanset om du har tabt eller vundet på aktierne, og uanset om din samlede aktieindkomst bliver positiv/negativ.

Casper Schneidereit:

Og er det korrekt, at tabet kan konverteres til almindeligt skattefradrag, når min positive kapitalindkomst ikke kan drage nytte af hele beløbet?

Lige en enkelt ting, det er ikke din positive kapitalindkomst men derimod positiv aktieindkomst tabet modregnes i.

Hvis din aktieindkomst, som følge af tabet bliver negativ, beregnes der aktieskat af tabet og denne modregnes, jf. personskatteloven § 8A, stk. 5, i din samlede slutskat.

Procentsatserne for tabet følger personskatteloven § 8A, stk. 1, altså 49.200 til 27 % og alt derover til 42 %. (er du gift, er der 2 gange beløbsgrænse)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. D.v.s. jeg kan få 27% fradrag af 49.200 til 27% og 42% fradrag af 30.800?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep 27 / 42% som beskrevet og angives som jeg husker det i rubrik 67 med et minus for et tab og for aktier på ureguleret marked modregnes tabet i anden skat bare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)