Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analyse af kosttilskud.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fundet nogle kosttilskud jeg måske vil sælge. Men vil hører om i ved noget om man kan få dem undersøgt så jeg er sikker på de ikke skader mine kunder

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er stort set en umulig opgave at få bestemt om produktet er sundhedsskadeligt. Normalt skal man have en ide om hvad man ønsker at kigge efter, men der er naturligvis nogle ting som er oplagte at undersøge, men det kommer meget an på hvilket produkt der er tale om og hvorfra det stammer.

hvis du kan sige lidt mere om produktet kan nok godt hjælpe dig videre.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Pine pollen og maca Root

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare undersøge om ser er skrammel med i det de ellers skriver hvad der er i. Hvad er din baggrund

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det første du bør gøre er at undersøge om disse produkter overhoved må sælges i Danmark, Start med at spørge i fødevarestyrelsen.

Vil du være rimelig sikker på at dine produkter er i orden vil jeg anbefale at du får lavet lidt forskellige analyser, så du er sikker på at det ikke er et forfalsket produkt eller at det er sundhedsskadeligt mht. metaller, sprøjtemidler, mikroorganismer.

Standard mikrobiologisk analyse for div. bakterier og svampe. et såkaldt kimtal  (en forholdsvis billig analyse)

Metal analyse af div. sundhedsskadelige metaller.

Pesticider bør der nok undersøges for, men det afhænger af om der bruges pesticider i produktionen af det pågældende produkt.

Identifikation af produktet laves for at sikre sikrer sig at der er tale om det ønskede produkt og ikke en forfalskning eller fortyndet produkt.

Pine pollen, på special laboatorium vil mnan ved hjælp af mikroskopi kunne bestemme pollen typen samt identificere om produktet er forurenet med andre pollen typer. Alternativt vil man formodentlig kunne lave en DNA Analyse. 

Maca root:  DNA analyse vil formodelig være et oplagt valg, ligeledes vil man kunne bestemme om der findes DNA fra andre planter.

 

Mvh

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak ved du hvor man kan få laver det og hvad det evt vil koste

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af analyserne vil kunne udføres af DB lab i Odense,  Om de vil kunne type / renhedsbestemme via DNA analyse må du spørge dem om.

Pollen analyse ved jeg ikke om du kan få udført i DK men i England kan du hos http://www.forensicresources.co.uk/pollen-analysis.php 

 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder du for dem. Eller kender du nogle priser

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamesjameson:
Arbejder du for dem

 

Det kunne aldrig falde mig ind at anbefale et firma som jeg arbejder i eller har arbejdet i uden at nævne det - alt andet er useriøst, selvom det er blevet kotumen her på Amino!   Jeg har selv tidligere været i kosttilskudsbranchen og nu arbejder jeg med bl.a kemi.

Priserne kender jeg ikke nøjagtigt da det er meget afhængig af hvad du nøjagtigt skal have lavet. Du kan altid ringe til DB lab og få et tilbud. 

Hilsen Ravn

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Det var ikke for at svine dig til. Men ville spørger mange tak for hjælpen. Du har kommet med nogen gode råd og svaret på min begynder spørgsmål. Må jeg spørger hvilke kosttilskud du solgte.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)