Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af vare Hjælp ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er i fuld gang med at starte en foretning op som sælger udstyr til spejdere, men er stødt på det problem at danmarks førende grossist inden for det her område, som jeg vil mene er AB Camping ikke vil oprette nye kunder.

-kræver det særlige forhold at kunne importere vare fra andre lande da jeg lige nu ser det som min eneste mulighed.

Håber på at høre fra jer da jeg er lidt presset over AB Campings valg.

MVH. 

Claus Gow

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Hvorfor vil AB Camping ikke handle med dig? har AB camping en dominerende stilling på markedet må de ikke nægte at handle med dig.  hvad er det for varer du ønsker at købe.

Køber du vare indenfor EU er der ikke de store problemer i det, dog skal du være moms registreret.  Handle du med lande 3. lande (udenfor EU) er det noget mere problematisk, så det vil jeg ikke anbefale at du starter ud med.

Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

AB Camping har skrivet til mig at de for kort tid siden har endret deres marketsstartigi og vi kun forkusere på de nuværene kunder de har, så de opnår best service. varene er alt til camping, jagt (ingen gevære og våben), friluftliv og natur mennesker.

Jeg ved ikke hvornår man vurdere om de er dominerene på market.

lande jeg har i tankerne som jeg tror jeg ville kunne finde de vare jeg søger er tyskland og italien. Tyskland fordi jeg har hørt der er mange messer og italien fordi jeg har hørt der er meget pruduktion og salg i det land af mærker man ikke kender i norden.

Hvis det ender med at AB Camping er lukket land, hvordan kommer man så ind på messe marketerne i fx. tyskland ?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

fra Tyskland - og EU i det hele taget er der ingen som helst specielle krav - ud over at du skal bogføre via en konto der tager hensyn til IMPORTMOMS som i linket - men den koster ikke noget hvis du er momsregistreret, det er bare en indberetning.

Fra uden for EU kræver det IMPORTREGISTRERING som i linket - og den er gratis, men der er så told oven i varen og jo risiko for kopievarer osv se lidt generelt om det at importere fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html   Kan du finde tingene fra inden for EU er det klart lettest

Du kan ikke tvinge den leverandør du taler om, til at levere til dig ud fra monopol eller andet vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Med hensyn til AB Camping så lyder deres forklaring langt ude for normalt vil ingen sige nej til nye kunder.  Men enten er du for lille eller også er de bange for du genere nogle af deres store kunder.

Tyskland er et rigtigt godt sted at starte, du kan enten få hjælp af handelsafdelingen på den tyske ambassade, de hjælper danske firmer med at finde leverandører / producenter i Tyskland.  Uover det kan jeg anbefale www.wlw.de  og www.kompass.com  begge to er guide inkøbsguides hvor du kan søge at have an produkter.

Held og lykke.

Ravn

Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

tak for den hurtige hjælp.

jeg tror jeg går videre med ideen om at købe ind i tyskland.

/Claus

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)