Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen kapital eller lån

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er så småt ved at opstarte et selskab (IVS eller APS). I den forbindelse har jeg et spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at høre mere om. Lad os antage det bliver et APS. Er det så smartest at smide 50.000 kr. i selv at beskattede penge eller vil det være en fordel at gøre det via 25.000 fra egne beskattede penge og et lån på 25.000 kr.? Ved at låne betales der vel ikke dobbeltskat, som der gøres ved de penge man selv har optjent.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ændrer ikke det store.

Uanset hvordan du gør, skal du lægge 50.000 til at stifte selskabet. De 50.000 kr. kan ikke trækkes ud af selskabet igen, med mindre du lukker selskabet.

Hvis du låner 25.000 kr., er det dit lån. Du kan ikke stifte et selskab med 25.000 kr. i kapital samt et lån til firmaet på 25.000 kr. Så vil den ansvarlige kapital stadig kun være 25.000 kr., idet du starter med en gæld på 25.000 kr.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mabru:
I den forbindelse har jeg et spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at høre mere om. Lad os antage det bliver et APS. Er det så smartest at smide 50.000 kr. i selv at beskattede penge eller vil det være en fordel at gøre det via 25.000 fra egne beskattede penge og et lån på 25.000 kr.? Ved at låne betales der vel ikke dobbeltskat, som der gøres ved de penge man selv har optjent.

der er aldrig dobbeltskat. De penge du køber aktier for sker for beskattede penge og dem kan du få igen ved salg uden skat - og få fradrag for hvis de er tabt (tab på aktieindkomst) Lånet på de 25000 skal du jo selv tage (selskabet kan jo ikke låne til sin egenkapital for så får de 25 t og skylder 25 t og det er jo ikke vejen frem)

Derved skal du selv betale lånet tilbage, stadigt med beskattede midler

Det er bare ikke på nogen måde dobbelt skat - ikke mere end ved at købe aktier i Novo Nordisk eller andre - det er en investering i aktier som alle andre, her blot i dig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte mest på, at hvis jeg smider 50.000 af mine egne beskattede penge i selskabet og skulle trække overskud ud, skal beløbe beskattes igen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)