Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er responsiv design?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor vigtig er det at have responsiv design, når man har et mobilvenligt design. Tænker her også om google er ligeså tilfreds med mobildesignet, fremfor responsiv.

Mit design er ikke responsiv pt. men er jo en bekostelig affære lige at ændre, hvis betydningen ikke er så stor.

Gode råd søges :-) og evt. lidt feedback på mit nuværende design

www.marjoe.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey John,

Ja det er et godt spørgsmål.

Det kommer an på hvor mange mobil besøgende du har, og hvordan de pt. interagerer med din side. Jeg vil foreslå at du kigger dine analytics igennem og ser om du mister mange af dine mobilt besøgende, eller om de rent faktisk konverterer til salg. Du kunne også få din web ansvarlige til det, da det kan være et bøvl at sætte konverterings mål op i analytics, og aflæse målene :-)

Mvh.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa John

Vigtigt i forhold til hvad ? Hvis det er brugeroplevelsen du tænker på så ser det ud som om du er fint dækket ind på hhv mobil og web.

Er det de fremtidige vedligeholdelsesomkostninger du tænker på så er de jo selvfølgelig noget større hvis du skal vedligeholde dit site dobbelt.

Tænker do SEO, så tror jeg ikke at det betyder det store - men jeg er ikke SEO Ekspert, så det kan jeg ikke sige med sikkerhed.

//Morten

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Marjoe

Uanset om du har en løsning med et mobilt website og et normalt website, så skal du tænke på SEO.

Hvis dit site er bygget om som Responsive Web Design, så sparer du penge på dobbelt SEO, da den søgemaskineoptimering virker på alle medier, altså tablets, smartphones, desktop og bærbare computere.

Jeg vil anbefale dig at få en professionel webudvikler til at give dig et tilbud på optimering af dit normale site, til et RWD site. Det kan oftest klares med en god planlægning af hvad der skal vises på hhv. tablets, smartphones, bærbare og desktop.

Jeg har ombygget nogle sider ret nemt og det kan som regel klares med media queries i css filen.

Problemet kan så måske opstå, hvis du har en masse sider på dit mobilsite med ændrede URL's, så du ikke bare kan ændre sitet uden at lave en masse korrekte 301-redirects så alle URL's passer til ét samlet site.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler:

Hey John,

Ja det er et godt spørgsmål.

Det kommer an på hvor mange mobil besøgende du har, og hvordan de pt. interagerer med din side. Jeg vil foreslå at du kigger dine analytics igennem og ser om du mister mange af dine mobilt besøgende, eller om de rent faktisk konverterer til salg. Du kunne også få din web ansvarlige til det, da det kan være et bøvl at sætte konverterings mål op i analytics, og aflæse målene :-)

Mvh.

38% er er fra mobil, og det ser godt ikke ud til at den konverterer dårligere end fra pc, så det må vel være ok.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

Hej John Marjoe

Uanset om du har en løsning med et mobilt website og et normalt website, så skal du tænke på SEO.

Hvis dit site er bygget om som Responsive Web Design, så sparer du penge på dobbelt SEO, da den søgemaskineoptimering virker på alle medier, altså tablets, smartphones, desktop og bærbare computere.

Jeg vil anbefale dig at få en professionel webudvikler til at give dig et tilbud på optimering af dit normale site, til et RWD site. Det kan oftest klares med en god planlægning af hvad der skal vises på hhv. tablets, smartphones, bærbare og desktop.

Jeg har ombygget nogle sider ret nemt og det kan som regel klares med media queries i css filen.

Problemet kan så måske opstå, hvis du har en masse sider på dit mobilsite med ændrede URL's, så du ikke bare kan ændre sitet uden at lave en masse korrekte 301-redirects så alle URL's passer til ét samlet site.

Mvh Jens

Mit mobilsite bruger samme URLer som selve hovedsiden, så den samme seo bruges vel til mobilen, og mine placeringer er heller ikke anderledes på mobilsøgning. Det er et mobilmodul til min dandomainshop jeg bruger.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Responsivt design er MEGET vigtigt. I følge mine målinger benytter omkring halvdelen er brugerne mobile enheder som fx mobiltelefoner eller tabletter. En side, der ikke er responsiv, vil stå meget dårligt på disse enheder. På små skærme skal der zoomes og på store skærme er ikke siderne for små. I visse tilfælde vil ikke-responsivt sider give funktionelle problemer eller slet ikke virke, og så har du tabt halvdelen af dine brugere på gulvet! Jeg har selv oplevet sådanne sider et hav af gange og tænkt, at personerne bag blot skulle vide, hvor skidt det stod til med deres side.

En anden vigtig ting i at have et responsivt design er, hvordan søgemaskinerne opfatter din side. Google registrerer fx om en side er responsiv samt hvor godt den virker til små enheder. Virker den dårligt, så vil sandsynligheden for, at du bliver vist på Google, når der søges fra mobile enheder være meget lille. Specielt hvis konkurrencen er stor, så ryger du rigtig langt ned i rækken. Og så finder de 50% af kunder aldrig din side!

Så er det vigtigt med en responsiv side. JA :-)

Men er det ikke set samme website, der skal laves responsivt - blot til forskellige sprog? Det er vel ikke specielt bekosteligt.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)