Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To spørgsmål angående fakturering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

I forbindelse med opstart af mit firma, har jeg to spørgsmål i forhold til fakturaer.

1. Hvad gør man når man har en fakturablok med f.eks 50 stk. fortløbende nummerede fakturaer og har brugt det sidste blad i blokken?
    Jeg antager at man blot begynder på en ny, men hvad gør jeg så i forhold til min bogføring i Dinero, som jo så vil være kommet til nr. 51?

2. Nogle salg vil foregå gennem butik, hvor jeg vil lave mine fakturaer fysisk på den førnævnte fakturablok, mens andre vil ske over webshop. I disse tilfælde forestiller jeg mig blot at oprette en faktura i dinero og sende den til kunden. Er det i disse tilfælde nødvendigt stadig at lave kvitteringen på den fysiske blok for at gemme dem som bilag, eller vil det være fint nok at springe pågældende numre over i blokken og kun have den "bogførte" kvittering fra Dinero som bilag?

Håber nogen kan hjælpe mig :-)

De bedste hilsner, 

Mila

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1 du må skriver 51 - 52 osv på dem så det kommer til at passe

2 Jeg synes måske du skulle bruge et kasseapparat som lever op til skats krav i butikken og så bogføre kassestrimmel delt i cash og evt kortbetaling -

Bruger du nummeret i dinero - så sæt streg over det i bloggen og bare skriv, brugt dette nummer i dinero kan du ikke klare dig med kasseapparat og så ellers fakturaer fra Dinero

3 du må godt ha 2 forskellige faktura nummer serier hvis du har forskelligt nummer først - ex A 2015001  som starter den ene og B 2015001 som starter den anden men så skal de følges ad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar!

Det skal måske lige nævnes, at der ikke er tale om en fast butik med stor daglig indtjening, men en pop-up shop, som holder åbent en weekend om måneden og formentlig ikke kommer til at have et stort antal salg dagligt. Så i første omgang er der ikke planer om hverken kasseapparat eller kortterminal, men betaling via en Swipp erhvervskonto, kontant og bankoverførsel :-)

Ændrer det på noget?

Og i forhold til det første du skriver, mener du så, at jeg gerne selv må skrive nye numre på den nye blok, når jeg får brug for den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mila_mila:

Ændrer det på noget?

Og i forhold til det første du skriver, mener du så, at jeg gerne selv må skrive nye numre på den nye blok, når jeg får brug for den?

ja forudsat dine fakturaer overholder faktura reglen må du skrive i hånden - du må læse den her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html om faktura krav - og jeg tør ikke sige om du kan være under forenklede krav - en lille kasse - eller måske bærbar og lille i shoppen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-) 

Det lader til at John har svaret på dine spørgsmål.

Min bedste anbefaling er at du holder dig til at have en nummerserie, hvor du lader de håndskrevne fakturaer følge nummerserien fra Dinero. 


Hvis du har flere Dinero spørgsmål, skal du være velkommen til at spørge :-) 

De bedste hilsner
Theis 

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis eller andre,

Det er endt med at al fakturering som udgangspunkt foregår på fakturablok. Jeg fandt denne guide: https://dinero.dk/support/fakturering-udenom-dinero/ og tænker, at det i mit tilfælde giver god mening at følge denne! 

Men i og med, at jeg opretter fakturaen som finansbilag, får den jo samme nummerrækkefølge som købsbilag mm. Vil det sige, at faktura nr. 1, som i mit tilfælde vil have bilagsnummer nr. 27, fysisk skal sættes ind i samme mappe, som jeg indsætter mine købsbilag i?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er et bestem krav til hvordan du opbevare dem, men det er vigtigt at du kan finde dem frem hvis du får brug for dem. 

Selv har jeg salg i en mappe og køb i en anden mappe. Det giver mest mening hos mig. 

- Kim -  

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 18
Fra  Tæppekompagniet I/S Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så - bare lige for at jeg er sikker på, at jeg har forstået det rigtigt - så har du f.eks bilag der hedder nr. 1, 2, 3, 4, 5 i din købsmappe, bilag nr. 6, 7 i din salgsmappe og så 8, 9, 10 osv. i købsmappen?  :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)