Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger kanon dygtig mentor!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Fra  UniPegma Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har efterhånden været igang med opstart af virksomhed i et godt stykke tid, og er efterhånden ved at være der, hvor funding, internationale aftaler og en del flere ansættelser fremgår af to do'en. Da det er første gang at jeg har fingrene i så store aftaler og beløb, har jeg brug for sparring med folk som har gjort det før. 

Jeg har taget fat i diverse netværk, og har ligeledes snakket med en del af de store danske angels, men fælles for dem er, at de har for meget at se til pt. 

Derfor vil jeg høre, om nogle herinde er bekendt med nogle super(!) fede folk? 

Jeg ved at der er mange netværk som udelukkende har til formål at matche mentor og mentee, men jeg søger i de højere luftlag, da vi ikke forventer at virksomheden forbliver på dansk jord særlig længe - altså søger jeg nogle af de tunge folk som tidligere har lukket store beløb i funding, sat et A+ hold, ekspanderet til internationale markeder, og som har erfaring med exits og håndtering af investment rounds længere end seed. Derudover er det næsten det vigtigste for mig, at en potentiel mentor har det rette mindset og grundlag for at gå ind i projektet som mentor.

Jeg håber meget på at der kan høstes input herinde :-)

På forhånd tak!

/Camilla

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

camillahlastein:
Jeg har taget fat i diverse netværk, og har ligeledes snakket med en del af de store danske angels, men fælles for dem er, at de har for meget at se til pt. 

Har du overvejet hvorfor mon de alle har så travlt, når nu du tilbyder sådan et helt fantastisk spædende og unikt projekt.  Gad vide om de tænker som mig, sikke en gang varm luft og absolut intetsigende snak. Vi får intet at vide om projektet, eller om dig,  din track record, uddannelse / baggrund.  Længe leve jante loven ;-)

Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Fra  UniPegma Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback. Nu er jeg af den overbevisning, at det ikke er her man skal smide diverse dokumenter ind. 1) det vedkommer ikke alle og 2) frontenden er ikke til det på Amino.

Jeg sender dem som regel vores concept video til intro (https://vimeo.com/119377219), konkret pitch, kortfattet forretningsplan + executive summary, markedsanalyse, brugertests, prototype og dertilhørende. Så jeg tror ærlig talt ikke at det er udfordringen. Jeg har både haft fysiske møder med, og konkrete tilbud fra nogle af de danske angels som har lavet exits, men det ser jeg ingen grund til at vifte med, da det ikke er investering jeg leder efter :-) 

Men tak. Hvis du tænker sådan, er der sikkert også andre som gør. 

Nu ved jeg ikke om du blot skulle markere, eller om du har yderligere interesse? I så fald vil jeg gerne tage en snak. Du kan evt. sende en mail til chl@unipemga.com.

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor er det efterhånden trist at se flere og flere nedgørende svar på diverse forespørgsler eller svar. Jeg forstår da godt at Camilla ikke fremlægger hele molevitten her. Jeg synes hendes oplæg er fint, det giver lige et indblik i hvilke forventninger hun har til en mentors kompetencer, og hvis man finder det interessant, kan man jo kontakte hende for yderligere information.

Hvis jeg var Ravn, og mente det var varm luft og snik snak, ja så ville jeg da bare klikke videre, og ikke bruge tid på at komme med et ubrugeligt svar. Hvis man læser de forskellige, der søger råd, vejledning osv, så kunne man stort set ikke bruge tiden på andet end at kritisere de mange meget mangelfulde forespørgsler, hvor man tydeligt kan se, at man slet ikke har sat sig ind i noget som helst. Nå, så fik jeg også lige meldt mig i koret af sure opstød.

Håber du finder den rigtige mentor, Camilla. I flere kommuner findes forskellige muligheder, her på fyn har vi f.eks Udvikling Fyn, hvor man kan søge hjælp, og der er også tilknyttet forskellige mentorer.

mvh

Jørgen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

Synes dine tanker er fine, men kan du matche din forespørgsel? Hvor langt er du selv med ideen? Proof of concept? Hvad med aftaler ift. litteraturen?

Vil gerne prøve at hjælpe dig videre, men har svært ved at greje, hvem der kunne være relevant at sætte dig i kontakt med udfra din beskrivelse. Jeg har både set din hjemmeside og video, men er det stadigvæk kun et koncept efter et år? 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg kan faktisk godt forstår Ravn, da der er MEGET varm luft på Amino. 

Dog ser Camilla, ud til at være en undtagelse!

Jeg er også meget interesseret i hvor langt du er i processen - og hvilke kompetencer du søger fra den mentor, udover at sætte et dream-team. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal se dig omkring og lave en shortlist af folk som har "gjort det". Du kender formentlig godt de virksomheder de har skabt, hvis du tænker dig om. Eller har hørt om dem. Hvem var stifterne, og hvem var med fra starten i hvilke roller. Alt kan googles (as you know). Trawl LinkedIn osv.

Dernæst, research dig frem til personerne og "cold call them" direkte. Lav et pitch - ligesom du ville gøre hvis du skal sælge en løsning til nogen. Husk at i dit cold call sælger du kun et møde/en kop kaffe. Det er først på mødet du forsøger at lukke aftalen om en mentor. Og du kan nå at bakke ud hvis personen viser sig at være utålelig ;-)

Jeg tror ikke at du opnår så meget ved blot at 'stille dig ud på torvet og gøre dig lækker'. De folk du søger har måske nok lyst til at være mentor - men de har formentlig så travlt at de ikke selv opsøger folk som "søger dem". Og omvendt. De som aktivt byder sig til, vil jeg tvivle på har det drive og den track record du søger.

Good Luck!

MvhA

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)