Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt responsiv design eller bedre mobildesign

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Min shop Marjoe.dk er ikke responsiv, men med mobilvenligt design.

Men er ikke helt tilfreds med mit mobildesign, så tænker om jeg bare skal ændre dette design eller lave hele shoppen responsiv, med nyt design.

Modtager gerne lidt feedback.

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg skrev også tilbage på en anden tråd. Var ikke klar over, at du havde et egentlig mobil design. Det fungerer jo fint på linie med et repsonsivt design, i hvert fald ift. søgenaskinerne og de fleste brugere. Du kunne få lidt ekstra ud af også at lave et responsivt design ved bedre tilpasning ift. flere forskellige skærmstørrelser og tabletter, hvor du lige nu kun har et webdesign i fast størrelse og et mobildesign.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Det er bestemt ikke nemt at komme med det rigtige svar til dette. 

Responsive design kan også være sværer at danse med, alt efter hvilken type indhold man har - og hvilke fancy html5 krav man har til det. 

Dog vil jeg sige, at det godt kan betale sig at revidere om ens platform er den rigtige. De fleste statistikker nu til dags, påstår at over 50% af online shopping fungere via mobilshopping - og have et dedikeret mobil site, er ligesom et ekstra step man skal vedligeholde. 

Selvom din shop er stilren, er den jo stadig til den lidt ældre side - så derfor syntes jeg stadig du helt generelt bør overveje at tage næste step, i at få din shop redesignet. 

Du kan evt gøre dette ved at bruge responsive templates, til fx wordpress med et shop modul. Det vil jeg mene er den bedste investering, da det klart er der udviklingen går stærkest, og der hvor mulighederne for customization in front og back, er størst - set med mine øjne. Og det nemmeste er hoste, med høj trafik. 

Du er velkommen til at kontakte mig via mail, hvis der er noget specifikt jeg kan hjælpe dig med. jh@jannikhansen.co.uk

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Ja lige nu tænker jeg jo mere om google vil straffe mine gode placeringer når den ikke er responsiv? men søgte svar om en mobildesign går ud for det samme :-)

John Marjoe

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:
De fleste statistikker nu til dags, påstår at over 50% af online shopping fungere via mobilshopping

I danske webshops er det efterhånden normalt at have besøg fra mobil+tablet (dvs. også ipad osv.) på 50% eller mere. MEN alle statistikker jeg har vist (for almindelige produkt webshops) viser at købeviljen fra især mobiltelefoner er uhyrlig lav.

Derfor skal man ofte påregne at mobiltelefonen i højere grad er der hvor folk "researcher" / "tjekker et produkt ud", for derefter senere at købe via tablet/computer. Det gælder også selvom du måtte have et smukt responsive design. Din konvertering vil altid være markant lavere på mobil (ihvertfald som markedet er nu, indtil "mindset" og teknologi hos brugerne skifter).

Jeg taler selvfølgelig ovenfor om generelle tendenser, der kan være specifikke markeder/shops hvor dette ikke gør sig gældende. Men det er blot vigtigt at fokusere på om tiden er brugt korrekt på at overoptimere alt til mobile designs, eller om der på desktop eller andre områder kan bruges tilsvarende tid og få mere ud af det på bundlinien.

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Da du har en egentlig mobilversion kørende, som automatisk anvendes til mobile enheder, så vil Google ikke umiddelbart straffe dig.

Jeg er dog enig i Jannik's pointe vedr. designet. Det kunne godt trænge til at blive piftet lidt op :-) Og et responsivt design ville som nævnt gøre brugeroplevelsen bedre for brugere på andre skærme, end dem den nuværende version er tilpasset.

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)