Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af varelager

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Surf-Zone.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Lidt hjælp tak.

En lille del af mit varelager, som jeg sælger på vores webshop www.surf-Zone.dk,  er mere end 2 år gammel

Kan jeg afskrive det på årsregnskabet??

Det er tøj, vi taler om.

På forhånd tak.

Claus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan nedskrive varer som man ikke længere mener at kunne sælge. Den lette måde er at destruere varen OG dokumentere klart at det er sket - den svære er beskrevet her http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_2_3_1_6_2.htm 

Jeg ville ha en revisor med inde over bedømmelsen, så du har hjælp hvis skal ikke mener din bedømmelse af nedskrivningen men du ser i linket, at det er ikke ukompliceret at få godkendt nedskrivning for ukurans - eller ikke ukompliceret at finde beløbet. Du kunne måske sætte det til salg til under indkøbsprisen hvis du har det så det helt klart fremgår af hjemmesiden- så vil jeg mene at den pris er den nye nedskrevne værdi max. Tag revisor med på råd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Surf-Zone.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for svaret.

Mvh.

Claus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal man heller ikke gøre nedskrivning på varelager mere svært end hvad det er.  Et begrundet skøn kan gøre det. Find ud af hvad lageret er værd i dag. Hvad ville det koste at købe i dag?, Hvad kan det sælges for?. Det vigtige er egentligt at du begrunder hvordan du er kommet frem til værdien.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)