Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af mobil brand

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

jeg har tænkt over at starte mit eget (mobil brand) men tænker lidt over hvor jeg skal starte hvad jeg skal tænke på og hvordan for jeg er nemlig ret ung så det er ikke noget jeg bare kan gå ud og tage på eget hånd på forhånd tak 

Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

NightZerp:

Hejsa 

jeg har tænkt over at starte mit eget (mobil brand) men tænker lidt over hvor jeg skal starte hvad jeg skal tænke på og hvordan for jeg er nemlig ret ung så det er ikke noget jeg bare kan gå ud og tage på eget hånd på forhånd tak 



Hej NightZerp,

Ja, det er da lidt af et projekt du har i tankerne der.

Jeg tror det vil kræve utrolig mange penge at starte fra bunden med at producere en mobil telefon. Altså jeg tænker millioner, som du skal kunne investerer i projektet.

Hvis du gerne vil prøve at undersøge lidt om nogle alternative mærker end dem vi ser på det danske marked f.eks. så ved jeg at Kina producerer forskellige android telefoner, som lever langt op til de standarder der findes på de telefoner der er i butikkerne der.

Det er muligt at du, hvis du kan finde producenterne i Kina, kan få dem til at re-designe deres telefoner og måske installere styresystem og software efter dine ønsker, men det er formentlig heller ikke helt gratis.

Hvis det var mig, ville jeg starte med at gå den vej til producenterne, prøve at søge på nettet efter wholesalers og spørge ind til hvem producenten er.

Jeg har ingen erfaring med det, men det havde været min indgangsvinkel.

Mvh. Anders 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du på et teleselskab eller produktion af mobiltelefoner?

Uanset om det er det ene eller det andet, er det et kæmpe projekt at gave over. Det er dog blevet forholdsvist let at starte et teleselskab i Danmark - du kan nok være i luften for omkring 200.000 kr. Der findes flere MVNE'r, som kan hjælpe med opgaven (søg på Google). Et bud er CompanyMobile, som er en del af TDC.

Er der i stedet tale om produktion af mobiltelefoner vil jeg allerede nu råde dig til blot at droppe projektet. Det er et projekt i millionklassen. Du kan muligvis rebrande nogle kinesiske noname-telefoner, men at vinde markedsandele her i Skandinavien bliver utroligt svært.

Jeg vil råde dig til først at arbejde i branchen et par år. Det er en kompleks og teknologitung branche, og du kommer hurtigt til at træde forkert uden erfaring.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)