Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktie hjælp? Vil lærer det?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:

Cookie - John Hannover:

aktieinvestering ikke for under 50.000 kr fordelt på max 1 eller 2 aktier / foreninger - eller til nød 20.000 per aktie men med så lavt er risiko i enkelt aktie stor så der vil forening være aktuelt

vh John Hannover

Det forstår jeg ikke. Vil du omformulere?

Jeg er helt ny indenfor aktieverdenen og vil gerne investere mellem 15.000 og 30.000.

Hver handel koster en del i kurtage/omkostninger - så det er en standard at man ikke skal købe for meget mindre end 20.000 per enkelt aktie - også fordi man jo der, hvis man vil ud igen - er meget afhængig af, at hele formuen bevæger sig med den ene aktie. Mindre beløb vil man ofte med fordel sætte i en aktie-investerings-fond så man spreder investeringen. Du ville kunne aktier, hvor du kunne have halveret formuen på kort tid - eller doblet - og dermed er enkelt aktier en ganske stor risiko, og jo mindre formue - jo klogere kan det være, at sprede via aktiefond

LIGE nu er markedet meget volantilt = svinger som en gal, markedet er vel nede med 5% og jeg tror at kunne huske 10% nede på 6 mdr ca - så selv på en spredning på så mange store danske aktier - vil der være tabt. De ville så til gengæld være steget fint året inden

se evt http://finansiel.blogspot.dk/2013/08/aktieinvestering-grundforudstninger-for.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Det vil jeg have med i mine overvejelser.

Gid man kunne investere i din hjælpsomhed;)

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Apr 09
Indlæg ialt: 55
Fra  TranPro Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Hvis du gerne vil lære at handle med aktier, kan du jo starte med at handle for sjov uden rigtige penge.

Der er flere steder hvor de tilbyder at handle med live aktier men med en form for matador penge.

Nu skal jeg jo ikke bestemme hvad du skal, og ikke skal men kan kun siger at flere spår bla. Tom Hougaard (som er en meget erfaren herre) at 2016 bliver
året hvor aktierne vil falde drastisk, så hvis jeg var dig ville jeg være meget forsigtig

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter man kan jo også gå short i aktier de steder hvor man kan geare dem, og nok er profitten mindre ved shorting (man kan max tjene 100%), men når først aktien falder så er der væsenlig bedre chancer for at din short  giver profit i forhold til antallet af handler.

Det er rigtigt man grundlæggende siger en handel skal være på 20000, men markedet har ændret sig. Hvis du f.eks. åbner konto hos Degiro.dk så koster et roundtrip  ca. 0,2% af 15000, dvs. køber du en aktie til 99 og sælger den til 100 så tjener du 120kr. (før skat). Gør du det 5 gange om dagen tjener du 600 per dag. Det er 4% per dag. Kan du gøre det hver dag i et år og reinvestere profitten, så er du danmarks bedste scalptrader med en profit på 26000%. Hvis du trækker profitten ud hver dag må du nøjes med 1000% på et år :o)

Jeg har ikke undersøgt om de tilbyder gearing, det er nok heller ikke smart for en begynder, men så kan man ved 1-10 lave een handel per dag af 1%. dvs ved 5% rente pa betaler du ca 20kr. per dag for at låne 150000 som du tjener 0,8% så samme scalp som før, så tjener du 1180 kr. per dag på en investering af 15000. Og jeg ved godt det er risikofyldt men som sagt kan man ofte shorte en aktie med ret stor sikkerhed i et nedadgående marked.

Jeg ville lige vise at det kan være ok at starte med 15000 kr. men det er jo stadig nemmere sagt end gjort.

Jeg kan ikke sådan lige lære dig at trade, men du kan f.eks. besøge debatten på www.euroinvestor.dk og så få dig den degiro.dk konto (et medlemskab af dansk aktionærforening giver rabat) og så lån nogle bøger på biblioteket om hvordan man gør, du skal bl.a. gerne have noget level2 info og fondsbørsen kan også have god info om selskabsnyheder og standard info 

Men der er både tabere og vindere i dette game og det er tit begyndere der har det sværest, så prøv at forstå spillet før i gambler for hårdt! 

Men i bør holde jer til det danske marked til at starte med når i ikke har de 25000 dollar det kræves at være daytrader i USA.

Håber i kan bruge det til noget...

Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne evt. starte her :

http://www.proinvestor.com/finansordbog/136/Aktieskole

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)