Jeg er helt med på at det er tilfældet hvis pengene er sat ind på din konto ved en fejl. Men hvis det er til dækning af returnering af varer må det være kundens eget ansvar at der er dækning på kontoen. Jeg tror simpelthen ikke på at du får en Bank til at dække det. Og er det via kort betaling er det vel Nets der skal dække det. |
jamen sådan er det bare ikke - læs den fra politiken - og citat igen min bold. Har du betalt med kredit kort og udnytter fortrydelses ret har bankerne fast indbyrdes aftale om at de SKAL refundere kunden når retur / fortrydelse kan bevises - og banken skal så slås for deres penge. Det er en af årsagerne til at banker ikkeer vilde med erhverskonti altid - du kan godt stole på det er sådan Her ser du både ved hvis varen ikke leveres (og sælger beholder penge) eller fortrydelse det er bankernes aftale (vist med forbrugerombudsmand) som skal skabe tillid til netbetalinger med kort http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE262946/saadan-faar-du-dine-penge-tilbage-hvis-du-bliver-snydt-paa-nettet/ (og ja via nets er det nets som SKAL tilbageføre)Michael:Cookie - John Hannover:Du vil finde denne i alla bankers fælles vilkårJeg er helt med på at det er tilfældet hvis pengene er sat ind på din konto ved en fejl. Men hvis det er til dækning af returnering af varer må det være kundens eget ansvar at der er dækning på kontoen. Jeg tror simpelthen ikke på at du får en Bank til at dække det. Og er det via kort betaling er det vel Nets der skal dække det.
Når du har betalt med betalings- eller kreditkort ved at indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre, kan banken tilbageføre pengene til din konto:
- hvis varen eller ydelsen ikke bliver leveret
- hvis sælgeren opkræver mere end det aftalte beløb
- hvis du udnytter din fortrydelsesret ved at undlade at modtage varen
- hvis der er hævet på din konto uden din tilladelse
Hvis banken skal tilbageføre pengene, er det vigtigt, at du er aktiv i sagen. Kontakt derfor straks banken, hvis du har problemer fx med at få penge retur ved fortrydelse.