Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe med at gøre min fil trykklar (billede)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal have trykket løsblade/flyers og er i den situation at hver gang jeg konvertere min fil til en pdf. (tryk fil) så forringes billedet så meget at jeg ikke kan bruge det. Billedet fungere fint alle andre steder bare ikke når den konverteres til pdf.

normalt har det trykkeri jeg bruger kunne hjælpe mig ved og lægge og erstatte det dårlige billede med samme billede blot i god kvalitet (sendt på mail) og resultatet har været top klasse. af uransagelige årsager kunne de pludselig ikke hjælpe og jeg fik af (en ny medarbejder) blot en teknisk smøre om at et billede på computeren ikke er det samme på tryk bla bla bla.... (er sku ligeglad jeg skal bare bruge min flyer). kontaktede et par trykkerier men ingen kunne hjælpe mig jeg skulle først sende en mail osv. (fair nok) men det har jeg ikke tid og vente på mere.

Er der nogen her som kan hjælpe mig med og få min flyer konverteret fra mit open office til en 100% trykklar fil?

vh Jacob

Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob! Hvilket program er din fil lavet i!

Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

den originale fil er lavet i open office drawing.

Jeg har netop fået besked fra et af de trykkerier jeg kontaktede i går og de kan ikke gøre noget da billedet er for lav opløsning. det er jag bare uforstående overfor da billedet er taget med et 8mp kamera i dagslys. fik afvide at hvis billedet skulle være trykklar så skal billedet være helt klart selvom jeg zoomer ind på 300% synes jeg lyder lidt mærkeligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

auzziefreak tak for linket. jeg har gennemgået vejledningen, men jeg kan ikke finde en menu der ligner den på linket i mit Adobe.

Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan du se et sted, når du generere pdf, om du kan indstille til PRESS QUALITY! Dit billede ligger sikkert i opløsning 72 ppi - så når det skal trykkes i 300 ppi, bliver det ca 1/3 størrelse!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja der en forskellige jeg kan vælge afhænfing af hvad jeg skal bruge det til, men om jeg vælger prepress eller print eller til brug på computeren så ændre billedet sig ikke en tøddel, det fuldstændig det samme som før, under custom kan jeg kun vælge og downsample fra 300ppi til 30ppi. er lidt lost står og skal bruge de flyers og synes ikke det kan være rigtigt jeg skal hyre en proffesionel fotograf, jeg mener sidste gang kunne billederne godt bruges hos trykkeriet, men ikke nu?!

Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøvet at lave en pdf med ovenstående indstillinger i det prog. du arbejder i - prøv og se om det kan hjælpe dig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak aussiefreak nu fik jeg filen til og blive i den rigtige kvalitet. Jeg sad og rodede i min pdf printer, men har nu (som jeg skulle have gjort fra starten) fundet export funktionen i mit skriveprogram :-)

var ved og miste hovedet helt, tak du har reddet mig dag :-)

Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

;-) jeg er glad for at kunne hjælpe - rigtig god dag Yes

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)