Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring for webshop i Dinero

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder godt, at det begynder at give mening :)

Det er købsmomsen man trækker fra. Hvis du køber varer eller ting du skal bruge i dit firma, så trækker du momsen fra. Salgsmomsen ligger du til - eller skal betale til skat om man vil. Håber ikke det vender op og ned på din forståelse :)

Hvis du tager penge ud af din privatøkonomi, for at starte op, eller senere hen, for brug for at tilføre lidt penge, så har jeg brugt Mellemregningskontoen hvor på jeg har sat pengene ind. Jeg er faktisk lidt i tvivl om det er det man skal gøre, så der er nok en anden der må hjælpe til her.

Jeg kigger på en lager-guide senere eller i morgen.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

har styr på det nu tror jeg... 

fedt. vil jeg glæe mig til :)

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en fantastisk guide du har lavet der :) Meget nem at have med at gøre. Det virker til at jeg har styr på det nu. 

Jeg kan forstå at hver gang jeg køber vare til min LAGER så skal jeg gøre dette og 1 til flere gange årligt det samme efter at have talt lager op :) altså ved status. Har jeg ikke så mange salg kan jeg jo også bare gøre det hver dag, uge, måned tænker jeg?

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hver gang jeg laver et køb, så regulere jeg mit varelager.

Jeg er lidt mere doven når det kommer til at regulere det efter salg. Jeg sælger børnetøj, så der er løbende salg i butikken. Men jeg regulere cirka en gang pr måned. Men den 31.12 der skal du vide præcist hvad du har på lager, da det beløb indgår i dit årsregnskab, som du skal oplyse til SKAT. Så faktisk kan du nøjes med at gøre det een gang om året, men det gør det så bare meget uoverskueligt når du skal gøre det den sidste dag på året. Ud over det, så ændre dit overskud/underskud sig på forsiden af Dinero, hver gang du regulere dit lager. Så jo mere du regulere, jo mere et præcist tal har du på forsiden. 

Men du er nød til ved siden af Dinero at have et lagersystem, hvor du kan se hvor meget du hele tiden har på lager. Jeg bruger som sagt Access, hvor jeg hele tiden trækker fra og ligger til, når jeg sælger og køber.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstået :D

I princippet kan jeg vel bare benytte min webshops lagerstyring ?? :D

Ellers skriver jeg det op i Excel og koder er en skabelon der kan hjælpe mig der

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke bruge min webshops lagerstyring, da der i min webshop kun står salgsprisen. Jeg har ikke stående hvor meget indkøbsprisen er - det er den som du skal bruge når du skal regne dit lagers værdi ud, ikke salgsprisen.

Hvis der findes et modul der kan indholde indkøbspris, så kunne man sikkert godt bruge det, så man kan holde styr på sin lager værdi.

Jeg bruger Magento, hvad bruger du ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der være noget om. Jeg bruger woocommerce og har ikke tjekket for muligheden om kostpris. Men ellers er det bare en Opstilling i Excel :D

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Access og Excel til at styre værdien af mit lager.

Jeg leder selv efter en metode at springe dette step over, men indtil videre har jeg ikke fundet noget. Man kan sikkert købe moduler til sin webshop, som kan dette, men det har jeg ikke fået undersøgt.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld. Men jeg er også tvivl om lager.og har 2 spørgsmål.
1 man kan købe varer før virksomheder er etableret? ? (Web shop med enkeltmandsvirksomhed mener jeg)

2 er der andre bogføring program med lager styring modul?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)