Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på mødebooking

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 167
Fra  PlusConcept Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude :-)

Vi er et par stykker, der har diskuteret frem og tilbage, hvad prisen er på mødebooking

Jeg har ikke kunne finde et entydigt svar, hvilket nok heller ikke findes, men kunne være rart med en "guideline" eller tommelfingerregel. 

Er der nogen, der har erfaring med mødebooking, der kan skrive lidt om mulighederne for, hvad man kan "tillade" sig at kræve af betaling og eventuelt også fremgangsmåder i form af betaling. 

Snakker man afregning:

- Pr. møde?
- Pr. afholdt møde?
- Pr. kald?

Hvem levere ringelister, manuskripter osv.?

Alle input er velkomne.

//Henrik Eriksen 

//Henrik Eriksen - PlusConcept

Salg. Promotion. Event. Marketing.

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen er meget forskellig. Som regel skal der afregnes pr. booket møde. Prisen er afhængig af opgavens "tyngde", nogle møder kan man booke mange af, andre kræver mange opkald, før man får et møde. Så derfor kan prisen svinge fra 300-3000,-, i nogle tilfælde mere.

Nogle virksomheder vil gerne betaler når der er sket et salg på baggrund af mødet. Det ville jeg selv aldrig gøre, da man jo ikke som booker kan styre salgsprocessen. Den kan jo være kort eller lang, alt efter produkt/ydelse. Og det giver ikke mening at skulle lege bank for virksomheden, ligesom man jo så er afhængig af, om de sender en god sælger ud på mødet. Mødebooker har en opgave, nemlig at booke mødet. Alt andet har man ikke indflydelse på, og bør derfor heller ikke bære den risiko.

Som ved enhver anden form for handel, så bør man også se på betalingsevnen, så i nogle tilfælde bør man får en del af betalingen forud, alternativt holde dem i meget kort snor med hurtig betaling. Eksempelvis private forsikringsmæglere skal man sørge for at lave meget korte betalingsfrister og i øvrigt også lave en detaljeret aftale med, bare et godt råd af dårlige erfaringer....

Manus, emner osv skal man huske at få aftalt inden man går i gang. Igen er det alt efter opgaven, hvem der leverer emner. De fleste "seriøse" firmaer kommer selv med emner, da de så også er sikker på at opgaven er målrettet præcis de virksomheder, de gerne vil henvende sig til. Alternativt kan de bede mødebookeren levere emner, men vil så sikkert opstille søgekriterierne. Det vil i øvrigt være helt almindeligt også at skulle betale for det.

De dygtige bureauer stiller også opgaveudbyder nogle konkrete spørgsmål omkring opgaven, inden de byder ind med pris. Men ofte vil man opleve, at man får henvendelse fra sælgere der kan det hele til det halve. Så kan man selv bedømme hvor chancen for en god oplevelse er.....

Håber det gav lidt indsigt.

mvh

Jørgen

Fra Ølstykke
Tilmeldt 27. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Fra  Phoner2support - Mødebooking, Telesalg & Salgstræning Rindom & Co. Consulting ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik,

Kontakt mig gerne pr. Telefon i kommende uge så skal jeg svare på dine spørgsmål i forhold til mødebooking og priser - det for mange en jungle og finde rundt i.

Jannich Rindom
Phoner2support ApS
Mødebooking, salgstræning og telemarketing
www.phoner2support.dk
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)