Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt produkt på markedet- hvad skal jeg vælge ? Egen webshop ? eller finde producent med egen salgs kanal ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nørlund
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér og mentorer, som følger med i chatten.

Jeg er i et stort dilemma, som jeg håber at I kan hjælpe mig med at løse.  Pt .er jeg i gang med at få patenteret et stykke beklædning, som kan lette hverdagen, når det glæder om at få plads i garderopen til overtøjet og at nemt og effektivt at kunne identificere overtøjet igen. Stk.prisen kommer til at lægge sig op af prisen på keyhangers- dvs. et billigt produkt, som skal masseproduceres for at det giver nogen mening økonomisk. Men hvad skal jeg vælge ?- skal jeg starte webshop op og selv styrer alt lige fra produktion til salg, marekdsføring m.m eller skal jeg prøve at finde en et dansk firma med egen produktionsafdl. og egne salgskanaler.

Mange tak for inputs.

 

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisse

Det ene udelukker ikke det andet. Du kan vel godt både sælge igennem egen webshop og samtidig sælge via andre.

Men der er flere overvejelser at gøre:

Hvis du selv vil lave en webshop med et helt nyt produkt, lyder det umiddelbart lidt op ad bakke, da der jo måske er tale om et produkt som folk ikke ved de mangler. Hvis ingen aktivt søger efter det, så skal du først ud og gøre folk bevidste om at dit produkt findes.  

Men hvis du kan skabe en efterspørgsel (f.eks. hvis dit produkt bliver fremhævet i medier og fora), så kan du jo godt have en egen webshop. At udvikle og drive en webshop kræver dog alt ens tid (jeg har selv prøvet det), så det kan måske blive svært at finde tid til at videreudvikle produktet, hvis det også skal gøres.

Så hvis du selv vil fokusere 100% på udviklingen af dit produkt, må du måske overlade markedsføring og salg til nogle andre. Det kan være andre butikker og webshops, men du kan selvfølgelig også finde en makker der kan tage sig af webshopdelen.

Det var lidt inputs i øst og vest, håber det kan bruges.

/Dennis 

Fra Nørlund
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis. Mange tak for din besvarelse, som helt sikkert kan bruges. Mvh. Sisse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)