Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligstøtte & enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg står og skal flytte i lejlighed med min kæreste og en søn som bliver født i Juli. Jeg startede 1. December en butik op i form af enkeltmandsvirksomhed.

Når man skal beregne hvor meget man kan få i boligsikring, så skal jeg jo taste min løn ind, men jeg er lidt usikker på hvad jeg skal skrive?

Hvor meget jeg hæver til mig selv kan jo variere, men er det hævningen der tæller som løn, eller er det virksomhedens samlede overskud om året der tæller som min løn?

Håber i kan hjælpe :-)

Mvh Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedens samlede overskud i forhold til boligsikring alm enkeltmands og ja - du må skyde så godt du kan, og bliver det så forkert, så vil det jo fremgå af selvangivelsen og så vil du blive mødt af tilbagebetalingskrav hvis du tjente (havde overskud) der var højere end du opgav. Jeg ved ikke om VSO som kan benyttes til skattemæssigt kun at få person skat af hævede milder virker i forhold til boligstøtte men jeg ville tro det-  det er dog tvivlsomt om det er det værd, da det let giver omk til revisor http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Føj.. Så er det jo alt for risikabelt at ansøge om det.. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Thomhav:
Føj.. Så er det jo alt for risikabelt at ansøge om det.. :-)
hvorfor - du kan jo bare lade være med at bruge det beløb du får - det kan jo aldrig gå værre end, at det skal tilbagebetales- og får du ikke overskud, så er pengene dine

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal lade være at bruge beløbet, så kan jeg ikke se ideen i overhovedet at modtage beløbet.. :-D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Thomhav:
Hvis jeg skal lade være at bruge beløbet, så kan jeg ikke se ideen i overhovedet at modtage beløbet.. :-D
så skal du da la vær. Som forklaret er ideen, at hvis du IKKE kommer til at tjene så meget at det går ud over boligstøtten så har du fået den . og tjener du for meget skal den retur Du kan da godt høre dem om du kan komme når året er gået og få boligstøtte bagud fordi du ikke tjente nok - Det mest korrekte er givet at forskudsregistrere det du venter at ha i overskud og lade det være grundlag for ansøgning men hvis du så ikke gemmer besparelsen, så må du jo tage pengene fra noget andet når de skal returneres

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Javel :-)
Tusind tak for svar. Du er der på alle tider af døgnet med fantastiske svar!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)