Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er sikkerheden OK hos Unoeuro ?

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sikkerheden hos Uno-Euro er så god som den kan blive ved et discount-webhotel, forstået på den måde at de har nogle super-dygtige folk der gør deres bedste for at holde systemerne i top form. Dette angreb her har dog ikke været indenfor deres ansvarsområde, det er de enkelte websider der ikke har været opdateret. 

Det giver sig selv at der for 1 Euro om måneden ikke er råd til at side og analysere de enkelte kunders hjemmesider og melde ud til dem hvis der er problemer, så ansvaret for din software _er din alene_. 

Personligt mener jeg at UnoEuro er det bedste bud blandt discount hotellerne, hvis man ikke er tilfreds med det kan man jo evt. henvende sig til deres moderselskab http://zitcom.dk hvor jeg er sikker på at du kan få det præcis som du vil have det ;)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:
Det der højst sandsynligt er sket, er en mass defacement.

Nej det tvivler jeg meget på, det ligner mere et af de mange daglige angreb hvor en bot prøver en række kendte sårbarheder på eks. wordpress.

Scriptet bliver så kørt mod alle kendte domæner på en webserver og alle uopdaterede sites bliver så ramt, i dette tilfælde ca. 45 hos Unoeuro.

Jeg har faktisk langt større tillid til sikkerheden hos vore kolleger ved Unoeuro, end jeg har til Peter Kruses udtalelser som it-sikkerhedsekspert.

God søndag
/Brian 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Unoeuro er et skrækkeligt koncept. Prøv f.eks. at undersøge hvordan du tager backup af 50 gb hos dem...

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Supertankeren:

Unoeuro er et skrækkeligt koncept. Prøv f.eks. at undersøge hvordan du tager backup af 50 gb hos dem...

Ehh what? 50GB hvad? Tror du forveksler os med et andet firma...

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så fortæl mig lige hvordan jeg henter 50 GB ned hvis nu jeg over en periode har uploadet så meget ? Eller 10 for den sags skyld ? 

Kan jeg zippe mine filer ?

Kan jeg benytte en backend funktion ?

Eller er jeg overladt til at hente hver eneste fil ned manuelt - én af gangen ?

Og har i overhovedet en backup service funktion ?  

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Til jeres forsvar og til trådstarters spørgsmål, så vil jeg da dog give jer at det netop ser ud til at være et sikkerheds spørgsmål at der er relativt begrænsede muligheder for at få adgang til filer - inkl. ens egne. Så jeg tror ikke der er noget at udsætte på sikkerheden... Men konceptet synes jeg ikke om.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Supertankeren:
Jamen så fortæl mig lige hvordan jeg henter 50 GB ned hvis nu jeg over en periode har uploadet så meget ? Eller 10 for den sags skyld ? 
Altså vores største webhotel er 15GB, så jeg ved ikke lige hvor du får de 50GB fra - deraf min antagelse om du måske mente et andet firma?

Men du kan altid hente filerne fra dit webhotel ned på din egen computer med et FTP program. Ellers så sørger vi for daglig backup af alle data, en backup vi gemmer 30 dage tilbage.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Ret skal være ret, og meget lidt tyder på, at Unoeuro har noget ansvar ift. de defaced websites. Tværtimod. Mange, hvis ikke alle shared webhosting udbydere kæmper med samme udfordringer; Kunder som ikke opdaterer deres CMS systemer, hvorefter sikkerhedsfejl udnyttes til fx defacement (eller hvad der er værre). Det er ikke svært at finde alle domæner, som peger på en server, scanne dem efter fx Wordpress, finde dem som er out-of-date og dernæst udnytte et sikkerhedshul i dem. Derfor er det heller ikke utænkeligt, at en 3. part har fundet 50 websites på samme server hos Unoeuro, som ikke har været up2date, og har kunnet udnytte samme sikkerhedshul på dem. Gør Unoeuro noget forkert i den sag? Nej! 

Kære hjemmesideejere: Sørg nu for at holde jeres CMS systemer up to date! Det gælder både kernen, teamer men især diverse plugins. 

Det er en skam, at Peter Kruse, som normalt bidrager ganske konstruktivt til sikkerhedsdebatten, i dette tilfælde taler imod bedre vidende og uden noget belæg for nogle ret alvorlige anklager. 

God mandag.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det konkrete scenarie jeg har haft var en kunde der ville have backup af sit website inden han opdaterede sin Wordpress.

Det bad vedkommende mig om hjælp til.

Normalt ville jeg forvente at man i kontrolpanelet ville finde funktioner til den slags, men det eksisterer ikke hos UNOEURO.

Henvist til FTP går jeg igang med slavemetoden og må efter flere forsøg give op efter det gik op for mig at sitet var proppet til bristepunkttet med tunge filer der gennem tiden er blevet uploadet via. wordpress.

Kontakt til kundeservice hjalp mig ikke videre... igen henvist til FTP, altså standard filoverførsel ender vi med at hyre en konsulent der udarbejder et script der tager filerne ned i mindre pakker af xx mb. pr styk, for til sidst at sammensætte det til en zip fil.

En process der tog en uges tid at få gjort.

FTP er fint ved opdatering, upload og download af enkelte filer, men når der kommer volumen på så holder det ikke.

Konklusionen for både kunden og jeg var at det jo er en god måde at holde på kunder der gerne vil skifte udbyder... for uagtet forsøg på backup mv. ligger kunden stadig modvilligt hos UNOEURO... 

Og nej, diverse plugins til Wordpress kan heller ikke håndtere den størrelse data.

Sikkert? Ja, det vil jeg mene. Måske endda lidt for sikkert... og lidt for smart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Undskyld, men sidder du og brokker dig over Unoeuro, fordi du ikke har den tekniske viden, eller ved hvordan FTP fungerer? Det lyder dælme sådan.

Det er dælme ikke svært at flytte en Wordpress, det har jeg gjort et utal af gange. 

Jeg synes du burde få nogen til at hjælpe dig, i stedet for at få det til at være andre problemer end dit eget. 

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)