Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er sikkerheden OK hos Unoeuro ?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den anden dag blev min side om Paris hacket og den ligger hos Unoeuro. Nu ser jeg denne her artikel at alle sider som var hacket er hos Unoeuro.

Har de ikke styr paa sikkerheden hos Unoeuro ? Skal da ogsaa indromme at det nok ogsaa er min skyld da jeg ikek har holdt min wordpress opdateret og plugins opdateret.

http://www.b.dk/nationalt/islamistisk-hacker-angreb-45-danske-hjemmesider

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Anders

Alle kan hackes, også Unoeuro  -  selvfølgelig er der forskel på sikkerhedsniveauet der forskellige steder, men langt det største problem er, som du selv er indepå, at du ikke har holdt din wordpress opdateret.

Så hvis jeg var dig ville jeg først kigge på at få styr på det med opdateringerne, inden du begynder at overveje at flytte dit site.

//Morten

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endnu ikke oplevet at blive hacket på unoeuro.

Meget af grunden er at man ikke selv opdaterer eller smider plugins på som kan gøre sikkerheden bedre.

Du kan blandt andet bruge https://wordpress.org/plugins/wordfence/ 

/Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Hejsa Anders

Alle kan hackes, også Unoeuro  -  selvfølgelig er der forskel på sikkerhedsniveauet der forskellige steder, men langt det største problem er, som du selv er indepå, at du ikke har holdt din wordpress opdateret.

Så hvis jeg var dig ville jeg først kigge på at få styr på det med opdateringerne, inden du begynder at overveje at flytte dit site.

//Morten

Hej

DEt var bare underligt at de alle var hos unoeuro. Men har nu helle ikke tænkt mig at flytte da jeg er tilfredes med unoeuro.

Jeg har nu slettet hele min side saa jeg starter forfra engang.  "gud er stor" vorherrebevares

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

 slettet

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Anders

Lige et ekstra tip (selvom det har du jo nok tænkt på Wink) - På sat en automatisk backup op også, det er rigtigt trælst at skulle begynde forfra

//Morten

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Hejsa Anders

Lige et ekstra tip (selvom det har du jo nok tænkt på Wink) - På sat en automatisk backup op også, det er rigtigt trælst at skulle begynde forfra

//Morten

hej

tak for tippet og det har jeg ogsaa :)  saa helt "forfra" skal jeg ikke starte

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der højst sandsynligt er sket, er en mass defacement. I korte træk et program der fucker med index siderne på alle de sider der ligger på serveren som den kan komme ind til. Lidt hurtig Googling gav mig den information. Løsningen på lige dét problem, er at sætte index permissions til 400. Igen, Google information.

Det skidt er endda så udbredt, at en søgning på hvordan mass defacement virker, gav mig download link til et netop sådan program..

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas:

Det der højst sandsynligt er sket, er en mass defacement. I korte træk et program der fucker med index siderne på alle de sider der ligger på serveren som den kan komme ind til. Lidt hurtig Googling gav mig den information. Løsningen på lige dét problem, er at sætte index permissions til 400. Igen, Google information.

Det er på ingen måde det der er sket. Alle webhoteller er 100% isoleret fra hinanden, så du kan ikke "masse-deface" ved at hacke én kunde.

Det er der er sket er at nogle kunder har haft sårbare WordPress plugins/temaer, som er blevet udnyttet til at deface deres hjemmesider med. Det der efterfølgende er sket er at nogle personer, der tror de ved en masse om IT-Sikkerhed, sidder og drager konklusioner uden adgang til logfiler eller fakta.

Vores servers sikkerhed fejler intet, men en kundes hjemmeside er kun så sikker som det indhold kunden placerer derpå.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)