Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring a B-skat Dinero- Hvorfor anvende modkonto 60180 og ikke blot 60140?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Så vidt jeg har forstået skal skat i enkeltmandsvirksomhed bogføres som privat hævet, hvilket sådan set giver fin mening for mig. Jeg undre mig dog over hvorfor der er en konto (60180) der hedder B-skat som Dinero selv angiver det man bør anvende i deres guide? Jeg ville tro man blot skule anvende 60140 (hævet kontant i virksomheden).   Har jeg misforstået noget?

På forhånd mange tak for svaret!

Mvh. Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

I princippet giver det, det samme resultat uanset hvilken konto du benytter dig af. Så længe banken bliver krediteret og egenkapitalen (uanset hvilket post) bliver debiteret.

Du har også mulighed for at føre den over mellemregningen. Umiddelbart vil jeg tro Dinero har sat det sådan op, for at gøre det mere overskueligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

personligt fatter jeg ikke hvorfor du overhovedet (eller Dinero) mener B skat skal bogføres i virksomheden. Den har naturligt nok lidt med den at gøre men den er rent privat og kan jo ha med huslån og andre lån, værdi af egen leje - anden løn indtægt (som har betalt en del af den) og alt muligt andet at gøre, så betal den dog privat fra egen konto og lad helt være med at bogføre den i dinero

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser spørgsmålet, vil Jesper gerne vide hvad forskellen er på at bruge konto 60180 i forhold til 60140, og ikke hvor den skal betales.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Estrup Jørgensen:
Som jeg læser spørgsmålet, vil Jesper gerne vide hvad forskellen er på at bruge konto 60180 i forhold til 60140, og ikke hvor den skal betales.
ja sådan kan jeg også sagtens læse det og mit svar er at jeg synes slet ikke han skal bruge hverken den ene eller anden konto - det er slet ikke en god ide at tage b-skat - som ikke engang nødvendigvis har at gøre med virksomheden alene at gøre - ind i virksomhedens regnskab i personlig virksomhed

Jeg kan god læse i øvrigt Smile men finder svaret relevant nok. Hvis du ikke gør - så bare gå videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg finder da bestemt begge jeres svar relevante. Sagen er netop den John, at jeg egentlig blot ville fortage en kontant hævning fordi jeg vælger at bruge de penge virksomheden har tjent til at betale skatten, selv om jeg er klar over at jeg lige så godt kunne betale den fra privat konto. Jeg skal jo dog bogføre de penge jeg hæver privat i virksomheden uanset hvad jeg bruger dem til, og det var her jeg så blev forvirret, da jeg så at der var en decideret B-skat modkonto. Som sagt ville jeg blot bogføre dem som kontant hævning i udgangspunktet. Og som jeg forstår jeg begge kan jeg roligt gøre det da det reelt ikke gør nogen forskel. Er det korrekt?

Og tak for svarerne til jer begge.

Mvh. Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du sagtens gøre :-)

Mvh. Mathias Jørgensen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JDHE:
Som sagt ville jeg blot bogføre dem som kontant hævning i udgangspunktet. Og som jeg forstår jeg begge kan jeg roligt gøre det da det reelt ikke gør nogen forskel. Er det korrekt?
ja helt korrekt-Jeg synes bare, at jo mindre du behøver bruge private hævninger  og  private indskud, jo bedre og derfor ville jeg ikke ha B skat ind - men den måde du gør det på er 100% ok i personlig virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt. Tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)