Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele ved PMV ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Nu har jeg efterhånden søgt det store internet tyndt og jeg er stadig en smule forvirret 😉

hvad er egentlig fordelen ved at oprette et PMV? Er det bare at jeg får et cvr nummer eller er der andre fordele? Jeg forventer på ingen måde at omsætte for 50.000kr over en 12 måneders periode og derfor behøver jeg jo ikke at momsregistreres. Hvad får jeg så ud af at vækge PMV frem for ingen ting? Jeg har planer om en lille webshop hvor jeg skal sælge vare jeg får fra en leverandør i Holland. Så vidt jeg kan forstå kam dette sagtens lade sig gøre da det kun er import fra lande uden for eu jeg ikke må importere fra. Ville i anbefale at jeg blot laver et PMV eller vil i anbefale Enkeltmandsvirksomhed eller en tredje ting eller let lade være med at registrere?

jeg kommer til en start kun til at sælge til kunder i DK. 

Håber at der en der kan hjælpe med et svar. God aften. 

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk at du altid er hurtig med et godt svar John :D Tommelfinger op :D

Hvis vi nu antager at jeg vælger Enkeltmandsvirksomhed og køber vare i Holland, så Får jeg vare leveret uden moms. Lad os sige jeg betaler 1.000 kr for mine vare i Holland uden Hollands moms. Momsen på de 1.000 vil så være 250 kr som jeg registrere hvor ? og de 250 kr kan jeg igen trække fra i købsmoms? Når jeg så sælger mine vare jeg har købt har jeg fx en omsætning på 3.000 kr INKL. moms. dvs at jeg skal betale 600 kr i moms som hvad? slagsmoms? 

Bliver meget forvirret over alle de ting jeg kan læse diverse steder og har endnu ikke fundet en side der bare har stillet et klart eksempel på.

Er jeg helt ved siden af?

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

du bruger et regnskabsprogram - bruger konto - varekøb fra EU og normalt vil alle programmer så selv beregne 25% af prisen som importmoms som egen gruppe under salgsmoms - og samme beløb lægges til din købsmoms og vil fremgå som købsmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Når du sælger lægger du 25% moms på og det er din salgsmoms

se også noget helt basalt om skat og moms for begyndere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg takker. Kan se at din side har rigtig mange svar på mine spørgsmål.. Nogle gange er det dog rart at få verificeret det man selv tror er rigtigt.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)