Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hvis momsbeløbet ikke fremgår af fakturaen?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Tårnby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Henrik. Som du skriver fremgår det klart af fakturaen, at beløbet er inkl. moms, så de gør det jo nok korrekt - hvilket man også må forvente. Så måske skulle jeg finde lommeregneren frem og beregne momsen selv. Og så kan jeg jo tage dit svar med som indlæg Skype-Wink

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

du har da sikkert ret.

Men i dag er der så meget der bliver betalt over mobilen også ting som er momsfrit.

Hvis der er tale om et privatabonnement, så skal medarbejderen vel udarbejde en afregning og vi har vel så en en anden momsproblematik, hvis det skal være 100% korrekt.

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret Stig, hvis mobilen også bruges til at betale f.eks. tog eller busbilletter med så kan man ikke bare gå ud fra at momsen er 20% af bruttobeløbet. Man har så også den udfordring, at man skal have telefonregnen "splittet op" for at kunne bogføre den korrekt.

Så anbefalingen vil i så fald være, at få "3" til at lave en regning (hvis man kan få det).

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Statsaut. revisor:

Du har ret Stig, hvis mobilen også bruges til at betale f.eks. tog eller busbilletter med så kan man ikke bare gå ud fra at momsen er 20% af bruttobeløbet. Man har så også den udfordring, at man skal have telefonregnen "splittet op" for at kunne bogføre den korrekt.

Så anbefalingen vil i så fald være, at få "3" til at lave en regning (hvis man kan få det)

100% enig og det er også en god generel regel - "opfind aldrig selv moms hvis den ikke klart fremgår" iøvrigt har jeg selv både privat og erhverv hos 3 og moms fremgår stensikkert af faktura hvis man trykker på den korrekte "tab" (der er vist 3 forskellige) når man er logget på mit3.

Eneste morsomme er, at 3 regner galt på tredie decimalen så moms faktisk KAN være en anelse galt. 247,49 KAN være være 247,48 men 3´s maskine runder altid op på den ikke synlige tredie decimal. Jeg har gjort dem opmærksomme på det, da det jo med kolosalt mange betalere, kan blive til et ikke uinteressant fejl beløb hos dem, men de har ikke rettet det nu efter 5 mdr.

Selv tager jeg bare totalen og lar programmet selv regne momsen korrekt uanset den tossede tredie decimal så den KAN faktisk variere på 1 øre i forhold til regningen hos 3 (rent tilfældigt opdaget)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårnby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

du har flere gange skrevet, at jeg bare skal vælge den rigtige tab. Når jeg logger på Mit3 (ikke at forveksle med 3 admin) får jeg følgende tabs: Oversigt, Forbrug, Regninger, Abonnement, Mine oplysninger. Jeg vælger "Regninger" og får her en liste med (desværre kun) de 12 seneste regninger. Når jeg så vælger en af dem, får jeg en pdf regning, der som sagt ikke angiver moms beløbet, men kun det samlede beløb inkl. moms. Hvor er det, at jeg gør noget forkert?

Mvh Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

meget mystisk - du lyder til at gøre det korrekt - er det som privat eller erhverv du logger ind? Jeg har klart moms på - både for privat og erhverv og flere sider med spec - her bare en standard fra min private - men de firmaer jeg har med er helt samme under firmaet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårnby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Og sådan ser min ud :(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ser ud til at stå i det som jeg beskrev som forkeret TAB foroven i MIT3 - du er i oversigt/specifikation og ikke i den simple faktura med det billede hvor du viser side 10 - selve fakturaen har du også i mit 3 på meget færre sider . ring til deres support så viser de dig vej

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tårnby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg skal nok ringe til 3 og lade dig vide, hvad de siger. Men det er side 1(1) - skal læses som side 1 af 1 - og ikke side 10, jeg har vist frem.

Endnu engang, tak for dit engagement Big Smile

Hilsen Anders

Fra Tårnby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer, der har engageret jer i mit lille problem. Efter en længere og konstruktiv snak med 3 viser det sig, at man i Mit3 kun kan se det samlede beløb inkl. moms. Jeg fik over telefonen lavet et login til 3-admin, og her kunne jeg så få adgang til de udspecificerede regninger. Som det fremgår, kan man IKKE beregne momsen som 20% af brutto beløbet, så den momsindberetning, jeg lavede i går, er desværre ikke korrekt :(

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)