Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedstype til udlejning af ejendomme.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Jeg har læst lidt forskellige steder, men mangler svar på nogle konkrete ting.

 

Jeg har pt. i min privat økonomi et hus, som jeg er fraflyttet og udlejer efter bundfradragsordningen.

nu vil jeg så gerne erhverve mig endnu en ejendom, som har 2 lejemål i sig, som allerede er udlejet(yes dejligt).

Det er så kommet dertil hvor jeg overvejer om jeg skal starte et firma hvor jeg styrer det hele fra i stedet.

Jeg tænker et Aps, så hvis der sker noget så står jeg ikke og går på røven, dertil har jeg nogle spørgsmål.

1: Kan jeg oprette et Aps, som køber den ejendom jeg allerede har i min privat økonomi, eller skal den overflyttes?

2: Kan det være en fordel at oprette et holdingsselsskab og derefter et aps, så hvis jeg ønsker flere forretninger så har jeg holding allerede?

3: Kan jeg på fleres ejendomme vælge at bruge bundfradragsordningen, samt hvis jeg har en ejendom, som har to lejemål, kan jeg så bruge det to gange til sammen ejendom?

På forhånd mange tak for hjælpen.

 

Mvh

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

1 - 2

Mener godt du kan stifte et ApS ved en apportindskud af fast ejendom, hvor du indskyder fast ejendom som kapital i selskabet, og i den forbindelse kan du også stifte et holdingselskab. Om det er en fordel at stifte et holdingselskab må du jo selv vurdere - der er både fordele og ulemper. Men det kan nok betale sig at stifte et holding i de fleste tilfælde, idet ulemperne er minimale i forhold til mulighederne. Du kan som sagt anvende den samme kapital til stiftelse af 2 selskaber, og du kan b.la. bruge din holding til at modtage skattefri udbytte fra driftselskabet´(er) Der er også ulemper ved holding, som øgede administrations omkostninger - du skal lave årsrapport for begge selskaber og evt. udarbejde et koncernregnskab (Ved større selskaber - Klasse C og D) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Petterson:
du kan b.la. bruge din holding til at modtage skattefri udbytte fra driftselskabet´(er
jep men bare til tydelig gørelse - hvis du så skal ha pengene selv en dag-  er skatten af udbytte helt det samme som hvis du tager det udbytte direkte selv. Skattefrit op til holding = selskabsskat er betalt og så op til holding, hvor du selv kun kan få det med udbytteskat osv

Ikke for at være uenig med Petterson men mange opfatter skattefrit som noget helt usædvanligt dumt ikke at udnytte, og holding har som sådan ikke specielt med skattebesparelse at gøre men med meget andet  Lidt FOR OG BAGDELE 

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lyst

Uanset hvilken belåning du vælger, kommer du til at stille ejendommen som sikkerhed

og suppleret med selvskyldnerkaution, så du får ikke elimineret nogen tabsrisiko ved at

stifte et ApS. Du får eventuelt revisionsomkostninger ved et selskab eller øgede omkostninger

til din bogholder.

Du kan næppe anvende bundfradragsordningen til den rent erhvervsmæssige udlejning af din

kommende ejendom.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg læser dit link for og bagdele ;-)

Mange tak.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Kunne jeg måske lægge mit nuværende hus over i firmaet som sikkerhed/indskud, for derefter at bruge det som sikkerhed til at købe det næste, så hvis Aps'et går ned mister jeg "kun" det hus jeg har i forvejen nu?

Det er bare når jeg har 2 ejendomme, så begynder fordelen ved at kunne trække ejendomsskat, vedligehold og rente udgifter osv. at være så stor det måske kan betale sig?

Eller hvad?

Pft

Mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)