Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge sin idé

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Min idé:

Hej

Jeg synes nu når du skriver sådan, at der ikke er nogen moral:

"har hørt flere steder fra at de nordiske lande har en bedre virksomhedsmoral ang. brug af ideer uden at honorere ophavsmanden - så måske det ikke er så farligt at vise ideen frem til den rette "

det jeg prøver at sige er at de ikke glemmer at honorere dig :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik et godt tip til dig idag

Er din ide elektronisk og har du hørt om ASPIT?? 

De er autister og de er exeperter i alt indefor it branchen og de er i alle storbyer

Design-Software-Hardware, Apps-Web-kode og programøre

Det er autister og asperger som tager i mod arbejde (for lidt dollars) og indgår også samarbejde (du kommer med ideen og de laver den)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 28. Feb 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dollar´s

Jo har hørt om de fortræffelige mennesker der "lukker " dem i deres verden og fare der ud af med deres opgave. Desværre er det ikke indenfor elektronik men snare mere praktisk værktøj.

Jeg vil godt holde denne tråd på et lavere niveau, og det er f.eks, hvorfor er der ikke nogen ( advokater) der har taget idéen op og skabt et produkt (juridisk stykke papir), der kan hjælpe den lille mand ( mig og  mange andre) som mod betaling at jeg kunne f.eks printe et juridisk dokument ud. Så var det ikke det store problem at jeg fortalte virksomheden, efter underskrivelsen af dokumentet, at fortælle min idé.

Der er lige som et hul der ikke er lukket. Jeg tog f.eks imod tilbuddet her på siden, at få 3 tilbud fra advokater om at de kunne lave et juridisk dokument, men man ringede tilbage til mig og sagde det kunne de ikke hjælpe med?? Det er må da betyde et eller andet. Her kunne en advokat  sætte sig ned og oprette(opfinde) et dokument og tjene styrtende med penge, når nu der ikke findes sådan et.

Tænk på hvor mange idéer som aldrig kommer videre på baggrund, af f.eks min situation.

Tak for dit indlæg.

 

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvis du havde læst det, jeg anbefalede dig forleden, nemlig at læse de forslag til præsentationsbreve, der er nævnt på vores hjemmeside www.opfind.nu på trin 9, som omhandler virksomhedskontakt, ville du se, at vi ofte præsenterer opfindelser for potentielle licenstagere/firmaer på basis af en hemmeligholdelsesaftale, som nok er det du efterlyser i dit indlæg fra i dag.

Men lov mig allerførst at undersøge, om din idé er så ny og overraskende, at den kan eneretsbeskyttes.  Hvis du bare tonser derudaf og præsenterer et firma for noget, som slet ikke er nyt og som ikke kan beskyttes effektivt, så ødelægger du det både for dig selv og alle andre, der en anden gang gerne vil præsentere noget for firmaet, fordi de vil tænke: "Åh gud, nu kommer der endnu en opfinder; sidste gang var det det rene tidsrøveri og det er det nok også igen, så vi kan lige så godt takke nej med det samme".

Du kan gratis downloade den type hemmeligholdelsesaftale, som vi har brugt med godt resultat i de sidste 35 år på www.opfind.nu på trin 7.

På Opfinderrådgivningen har vi formidlet hundredevis af opfindelser til firmaer.  Stort set alle disse opfindelser kunne patentbeskyttes, men det var nok kun 6 ud af 10, der var patentanmeldt på det tidspunkt, hvor de blev præsenteret for licenstageren. I den licensaftale, der så bliver lavet, er det så nævnt på hvilke vilkår firmaet kan udnytte opfinderens idé og hvordan den skal beskyttes (f.eks. med patent) og det blvier så først gjrot senere i forløbet, når opfindelsen er udviklet til et produkt.

Hvis du registrerer idéen på vores hjemmeside, som jeg vist allerede har skrevet til dig, vil vi meget gerne rådgive dig i det videre forløb - og hvis opfindelsen er god kan vi hjælpe dig hele vejen til en licensaftale uden nogen udgift for dig.

Med venlig hilsen

Rasmus Offersen, seniorkonsulent

Opfinderrådgivningen, Teknologisk Institut, Taastrup

tel. 72 20 27 62 e-mail:   rbo@teknologisk.dk

 

 

 

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 28. Feb 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

 

Tak for dit indlæg. Jeg må tilstå jeg ikke har haft tid i denne uge til at gå ind og se det nævnte du omtaler. Det vil jeg gøre i weekenden og synes det lyder spændende.

Jeg vil gerne skrive til dig, når jeg har fået projektet sat sammen på pair. Det er dog ikke et nyt Appel...desværre, men et produkt der kan bruges som et arbejdsredskab.

Endnu en gang tak for dit indlæg.

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

I Opfinderrådgivningen formidler vi både "store og små" opfindelser. Den største sag vi har hjulpet i gang her et salg på 2 milliarder US$ pr. år og så kan der være ganske små sager, der kun kaster nogle få tusind kroner af sig årligt. 

Vi vurderer opfindelser ud fra 3 kriterier:

- er opfindelsen ny og kan de beskyttes

- fungerer den eller er det indlysende sandsynligt, at den kan komme til det, og

- er der et marked - er der firmaer, der vil investere i at få den sat i produktion?

held og lykke med dine undersøgelser - og hvis du løber sur i sagen, så indregistrer den på vores hjemmeside, så ser vi på den.

Mvh

Rasmus Offersen

tlf. 72 20 27 62

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)