Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af uddannelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står og skal påbegynde et studie på Århus Universitet til sommer - og her må jeg indrømme at min viden kommer til kort. 

Jeg gennemførte gymnasiet i sommeren 2014, og endte ud med et snit på 11,7. Dertil skal jeg som sagt videre til sommeren 2015, efter at jeg har gennemført min værnepligt, som jeg er i gang med nu.

I forhold til min uddannelse, så er der to uddannelser jeg har kigget på. De uddannelser er følgende:

1. HA, Almen: http://bachelor.au.dk/erhvervsoekonomi-ha/ 

2. http://bachelor.au.dk/economics-and-business-administration/ 

Jeg har overvejet den første, fordi den handler om virksomheder og erhvervsøkonomi m.m., og nummer 2 har jeg overvejet, fordi jeg godt kan lide at bruge mit engelske både på skrift og i tale, men også fordi at jeg selv tror på, at der er større muligheder i det internationale miljø, end i blot det nationale.

Dertil er det så jeg kommer til kort, fordi jeg ikke aner om den ene er bedre end den anden. Dertil skal det siges, at adgangskvotienten til nr. 1 er 6,3 og til nr. 2 er den 5,5. Ikke særligt højt - men det undre mig stadig, at den engelske er lavere end den danske? 

Alt i alt håber jeg lidt på svar fra nogle kyndige personer, som enten selv har gennemført enten den ene eller den anden uddannelse, samt jeg håber på at høre fra nogen, som måske har erfaring med ansættelser osv., og som er støt på disse uddannelser. 

Jeg håber i kan hjælpe en fortvivlet Amino bruger.

Mvh. Mikkel

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, 

Jeg håber at du læser min mail
Personligt syntes jeg at alt andet vil være dumt

Bare svar på min mail hvis du søger et andet svar (adgangskravet er på 12,1)

Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set din mail, og jeg vil give dig ret i, at CBS giver mere prestige end andre steder. Men derfor er det da ikke elendigt at tage den på AU i stedet? Det handler vel ikke kun om hvor den er taget?

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm jeg ved at hvis du består CBS med gode karakterer bliver du jaget af Danske og udlandske virksomheder som vil give dig en sinsyg starts løn

Ellers står du også med alle færdighederne til starte dit eget virksomhed og næsten alle dine klassekammerater kommer selv til at starte deres egne virksomheder, ellers skal de overtage deres forældres imperium. Den dag du er færdig har du allerede et stort netværk at virksomheder, freelancere, og iværksættere som gerne vil hjælpe dig

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at forvirre dig mere, men umildbart ud fra din tekst og den faktum at du sidder på Amino, så tror jeg at en uddannelse som "International virksomhedskommunikation" godt kunne være noget for dig. Kommunikation er et vidt begreb, hvor du igennem uddannelsen vil stifte bekendskab med, hvordan virksomheder opbygger deres kommunikation heriblandt opbygningen af reklamer, PR, branding osv. - Samtidig er det Internationalt, så du får brugt dit sprog meget.

Statestikker viser også, at folk under Humaniora (Det fakueltet som IVK ligger under) i langt højere grad vælger at blive iværksættere end andre uddannelser. LIdt om det her: ehttp://finans.dk/artikel/ECE3997131/Iv%C3%A6rks%C3%A6tteri-hitter-p%C3%A5-universiteterne/ 

Inden du vælger uddannelse, synes du skal gøre op mig dig selv, hvis du ser tilbage på din gymnassietid, hvilke fag kunne du så bedst lide? HA handler MEGET omkring det økonomiske asspekt hvor det mest sigter hen imod noget revisor arbejde. Den anden uddannelse som du har set på, skal jeg dog ikke gøre mig klog på da jeg ikke kender denne.

En ting du dog skal være opmærksom på ved HA, er at arbejdsløsheden ligger på et godt stykke over 80% af færdiguddannede. Kender et par stykker som har en HA, de fleste af dem er endt med at søge ind på en lærerplads hos revisor, noget man reelt kan gøre blot ved at have en HHX.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)