Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyd min idé ned, hvis I kan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har gennem længere tid gået og tænkt over en idé, der måske kunne blive til en god forretning, hvis den bliver realiseret på den rette måde. Som vi alle ved, er en idé i sig selv som udgangspunkt intet værd og jeg har brug for at se om jeg er den eneste, der kan se et rimeligt potentiale i denne idé. Så here goes:

Hver dag bliver X antal personer behandlet hos fx fysioterapeuten. Fysioterapeuten giver en behandling der er baseret på patientens sygehistorie (det patienten nu engang kan huske) og symptombillede. Det kan dog være svært for patienten at beskrive fx. hvornår og hvor tit vedkommende har ondt. Dette findes der allerede flere glimrende apps til at holde styr på. Disse apps er dog fokuserede på hvad patienten ønsker at måle. Min idé er at lave en omvendt udgave, hvor fysioterapeuten kan "designe"/udvælge nogle symptomer som patienten skal rapportere, fx via sin smartphone eller pc. På den måde kan fysioterapeuten få indsigt i mønstret for netop de symptomer som er relevant i forhold til behandling af netop denne patient. Et sådant system kunne desuden udvides med moduler til at lave eksempelvis statistiske analyser af de indsamlede/indrapporterede data, eller fysioterapeuten kunne opdatere de faktorer/symptomer som patienten skulle rapportere. Herigennem kunne fysioterapeuten fx også sende nye øvelser til patienten baseret på de symptomer som patienten rapporterer. Disse er blot nogle få af de muligheder jeg tænker et sådant system kunne indeholde. Det hele skulle selvfølgelig være lavet som SaaS og jeg forestiller mig at fysioterapiklinikker kan abonnere på systemet og evt. tilkøbe de funktioner de synes er relevante.

Hvad tænker I om idéen?

Mvh.

Daniel

 

 

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der tør at komme med feedback? :)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder sq som en fed ide. Er selv en af de tosser der ligner tom kasse når spørgsmålet falder.... hvornår gjorde det sidst ondt? Hvor længe har ... hvordan .... osv. :)

Mit råd til dig vil være - Hvor intet vover, intet vinder - få fandt i et par kliniker og høre om de kunne have interesse i at være sparringspartner i sådan et projekt. De vil sikre kunne komme med masser af brugbar date og input.

Det var mine ord :)

Venlig hilsen
Henrik

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Daniel

Det lyder da helt sikkert som en god idé. Men om det så rent faktisk også er det, eller om den kan udvikles til at blive det, ved man jo først når man  for alvor rammer "virkeligheden".

Har du prøvet at tale med nogle fysioterapeuter/klinikker ? De ville sikkert kunne give dig noget rigtigt brugbart input.

Derefter vil jeg da foreslå dig at du får lavet en lille prototype af din app, som du kan prøve at få testet af. I første omgang bør du gå efter en en model der er så "skrabet" som muligt, så det ikke koster dig en bondegård at få den udviklet.

Herefter kan du så videreudvikle på den, baseret på den feedback du får. På den måde finder du forholdsvist hurtigt ud af om det er en god idé, eller om projektet måske skal justeret lidt for at det bliver en god idé.

//Morten

Fra Glostrup
Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Fra  HR Pro Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg tænker, om du har undersøgt om dette opleves som et problem/udfordring for fysioterapeuterne. Hvis de skal smide penge i et system/app skal det jo være fordi, det kan afhjælpe dem med en problematik, de står med. Det kan også være at de skal kunne yde en bedre service? Eller bruge app'en for at give deres patienter et redskab til at tage mere ansvar for deres "sygdom"/skavanker- Etc.

Jeg tænker at du bliver nødt til at gøre dig nogle tanker omkring HVORFOR, dit produkt skal udvikles ellers bliver det en svær kamp at få nogen til at betale for det efterfølgende, og du er heller ikke sikker på, at du får det udviklet i den rigtige retning, hvis du ikke ved hvilke problem/udfordring/ønske dine potentielle kunder har...

Meget spændende projekt

Hilsen Lise

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sendte ideen til min ven som læser til fysioterapi og han kommenterede følgende
"Det er en meget nice ide, jeg ved dog ikke om noget lignende er under opsejling allerede. En ting er helt sikkert - fjern fysioterapi er kommet for at blive, og jeg ved at der er flere og flere der arbejder med at sende øvelser over mail eller via en app. Det er helt sikkert et felt hvor jeg tror at der inden for en overskuelig fremtid er mange forretninger at hente, så hvis der blev lavet en platform der var nem og overskuelig både for terapeut og patient, så ville det helt sikkert være et redskab der tit vil kunne Være en tidsbesparelse i hverdagen. En udfordring ligger dog så også i et hovedparten af klienter/patienter tilhører det ældre segment, hvorfor en implimentering måske vil kræve tid og blive svær 😊"

Yderligere skrev han:
"Mit råd til ham ville være at få nogle aftaler med nogle praktiserende fysser, for evt at udvikle en app og for at få styr på hvad de kunne have af behov"

Jeg håber at du kan bruge det til noget. Jeg kender godt til at man bliver i tvivl når terapeuten spørger ind til skadeshistorien.


Held og lykke :)

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres feedback, allesammen :) Det er meget brugbart!  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)