Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. bogføring af bærbar til firmaforbrug (omvendt betalingspligt)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

David M. Tromholt:

Jeg skal bogføre mine server omkostninger fra Bluehost i USA, og der har jeg betalt USA moms (VAT) for beløbet.  

Under http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064543&vId=0  (MOMS uden for EU sektionen) står der: 

"Du skal normalt betale dansk moms, når du importerer varer eller køber ydelser fra lande uden for EU (importmoms).  "

Kan det virkelig passe? I så fald skal jeg betale moms af et beløb jeg allerede har betalt moms af (VAT) én gang i USA?  Det drejer sig i øvrigt om omkostninger på $30 om måneden, så ved ikke om der er andre regler der gælder for små-beløb.. 

Du skal ikke betale importmoms af disse ydelser, da bestemmelsen i momslovens § 12 om importmoms kun omhandler varer.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Du skal ikke betale importmoms af disse ydelser, da bestemmelsen i momslovens § 12 om importmoms kun omhandler varer
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men importmoms omfatter da i høj grad ydelser - og for ikke momsregistrerede afguftspligtige/erhvervsdrivende, skal de netop tvunget momsregistrere sig for at importere ydelser.

Ydelses moms ved import af ydelse fra USA bliver så til gengæld ikke en omkostning for en momsregistreret, da den bogføres både med 25% importmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms, mens ikke momsregistrerede netop skal registrere sig, for at kunne betale momsen af import af ydelse

Det er gennemgået her, også ikke momsregistreredes pligt til at momsregistrere sig, selv for import af ydelse til 1 kr IMPORTMOMS 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Movation Design (Webdesign & Udvikling) Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, nu er jeg officielt blevet rundtosset.  Jeg kan udmærket se nu hvorfor det godt kan betale sig at hyre en revisor fra start af (som mange har sagt til mig). 

Jeg har skrevet til Apple i håb om at de kan hjælpe mig med bærbar situationen, om ikke andet så får jeg jo noget på skrift fra dem, i tilfælde af at jeg skulle blive "straffet" af Skat senere. 

Sidste spørgsmål, så lader jeg jer være! :-)

Jeg har ca. 6 måneders serveromkostninger med fakturaer, alle inklusiv USA VAT,  hvordan ville du / i bogføre de regninger?  

Så vidt jeg kan se er der 3 muligheder:

-Bogfør beløb inklusiv USA VAT moms 

-Bogfør beløb uden USA VAT moms

-Bogfør beløb uden USA VAT, men med dansk moms i stedet

Den eneste der giver mening for mig er 1, men det er sikkert forkert :-)

Hvad ville i gøre? 

V.h. David

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Movation Design (Webdesign & Udvikling) Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se på Dinero at man kan vælge "Ydelseskøb fra verden eller "Varekøb fra verden", så spørgsmålet er hvilken mit server køb går ind under. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

bogfør incl USA VAT men gør dem fremover opmærksom på, at du har CVR og derfor formentlig ikke skal faktureres med US VAT hvis det er som VAT = moms. USA har ikke rigtigt samme VAT på tværs af stater som vi har  -så det kan godt være noget lokal skat som du ikke kan slippe for

bogfør total beløb som ydelseskøb fra uden for EU - og du straffes ikke af skat her - der hverken spares moms eller noget ved det. De to andre løsninger duer jo ikke - uden vat stemmer det jo slet ikke med bank og dansk moms må du ALDRIG bruge hvis ikke der er dansk moms på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Movation Design (Webdesign & Udvikling) Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder også som det mest logiske, og ja jeg har gjort mit webhotel opmærksom på det nu! 

Du har været en stor hjælp John, tak! 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)