Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal moms når man ikke er momsregistreret

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Fra  Mr. Bowtie Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et I/S som ikke er momsregistreret, derfor skal jeg, såhvidt jeg har forstået det, ikke indberette moms.
Men jeg har købt nogle vare udenfor EU som der ikke er betalt moms af, og det skal der selvfølgelig. 

Hvordan skal jeg indberette det køb? Jeg kan ikke komme ind på momsregistreringskat, da jeg ikke er er momsregistreret og skal jeg gøre det inden den 2. marts? 

På forhånd tak for hjælpen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Normalt skal firmaet være både moms og importør registreret for lovligt at kunne importere vare fra 3. lande. Da du modtog varerne har du så ikke modtaget en opkrævning på vedr told og moms?  Jeg vil anbefale dig at du kontakter SKATs for at høre hvordan du skal forholde dig. 

Jeg forstår ikke hvorfor i som I/S ikke en gang er moms reg. i må jo højest omsætte for 50.000 DKK indenfor 12 måneder.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Normalt skal firmaet være både moms og importør registreret for lovligt at kunne importere vare fra 3. lande. Da du modtog varerne har du så ikke modtaget en opkrævning på vedr told og moms?
nej - man må godt importere og KUN være importregistreret når vi taler varer. Momsregistreringspligt følger helt samme 50.000 kr på 12 mdr oms regel som al anden moms. At det så normalt vil være sådan, at man vel som et importerende I/S vil være momsregistreret, er en anden sag.

Mit gæt er, at de her er I/S med importregistrering, og det er OK for så har man registreret en pligt. Desværre er der så sket det, at de har givet deres CVR nummer ved importen og told må ha gået ud fra at det var et momsregistreringsnummer - MEN de er ikke momsregistrerede

I skal derfor at fat i told og gøre klart at I ikke er momsregistrerede, hvorefter de skal give jer opkrævningen på momsen, helt som for private - ellers vil det være momssnyd med importen. 
I skal ved import gøre opmærksom på at jeres CVR IKKE er momsregistreret og nummeret derfor IKKE er momsnummer samtidigt

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
nej - man må godt importere og KUN være importregistreret når vi taler varer. Momsregistreringspligt følger helt samme 50.000 kr på 12 mdr oms regel som al anden moms

Det er så ikke det jeg har fået oplyst hos SKAT. ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
I skal ved import gøre opmærksom på at jeres CVR IKKE er momsregistreret og nummeret derfor IKKE er momsnummer samtidigt

Det burde være noget Toldsystemet tager højde for - men man ved jo aldrig med SKAT ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
nej - man må godt importere og KUN være importregistreret når vi taler varer. Momsregistreringspligt følger helt samme 50.000 kr på 12 mdr oms regel som al anden moms

Det er så ikke det jeg har fået oplyst hos SKAT. ;-)

men det er sådan - det er to helt forskellige love - momsloven og så toldloven og jeg har det skriftligt fra tidl fra skat + Whiskey (revisor og tidl, i skat ) har bekræftet det. Momspligt og importregistreringspligt er hver sin lov og hænger slet ikke sammen 

Lønsumsvirksomheder skal importregistreres for at importere fra uden for EU  men jo ikke momsregistreres. Dog ved import af ydelser så SKAL de momsregistrere sig inden importen, simpelthen fordi, de ellers ikke opkræves moms, da ydelsen jo aldrig passerer told. Alle andre må godt bare ha importreg uden moms så længe de ikke har problemer med momsgrænsen

Her også lige jura svar - ikke nødvendigvis bevis i dine øjne men det er hvad jeg lige har tid til og jo fra advokat i erhvervsstyrelsen   https://ekspert.startvaekst.dk/spoergsmaal-og-svar/81066/7 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)