Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp jeg får åndenød, forskudsopgørelsen er en jungle

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Fra  L Kommunikation Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke stærk i tal. Efter jeg lige har startet en enkeltmandsvirksomhed, skal jeg jo ændre min forskudsopgørelse i Tast Selv Borger. Men jeg ved ikke, hvad det er jeg skal indtaste. 

Hvad skal jeg skrive i virksomhedens overskud og underskud, når jeg vitterlig ikke har nogen kvalificeret anelse om, hvordan virksomhedens økonomi bliver? Indtil videre har jeg "kun" et samarbejde, og det er meget uvist, hvor meget overskud der kommer af det.

Jeg har en kommunikations virksomhed, hvor jeg kun er mig selv og min computer. Der er altså ikke nogle væsentlige omkostninger ved at drive min forretning. 

Er der nogen, der kan hjælpe mig, med at skabe klarhed over forskudsopgørelsen? Jeg bliver ikke klogere af at læse SKATs egne forklaringer, men vil selvfølgelig gerne at tingene er i orden.

Med venlig hilsen

Louise Laustsen

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Laustsen:

Er der nogen, der kan hjælpe mig, med at skabe klarhed over forskudsopgørelsen? Jeg bliver ikke klogere af at læse SKATs egne forklaringer, men vil selvfølgelig gerne at tingene er i orden.

Som selvstændig er forskudsopgørelsen ikke altid det nemmeste. Og Skats vejledninger skal tage højde for juraen, hvilket ikke altid går godt i spænd med forudsigelser (som virksomhedens overskud nogengange kan være)

 

Jeg ville nok betragte forskudsopgørelsen som en hjælp til ikke at få en restskat. Og hvis du på nuværende tidspunkt ikke ved hvad dit overskud bliver eller om der overhovedet kommer noget overskud, vil jeg nok bare fastholde "overskud af virksomhed" på forskudsopgørelsen til at være 0. Når du så kommer lidt længere hen på året f.eks. til sommer, har du nok et bedre overblik over indtægter/udgifter! og der er intet forkert i at ændre sin forskudsopgørelse senere på året, der findes mange selvstændige som justerer den flere gange årligt alt efter hvordan tingene går.

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Fra  L Kommunikation Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Det var et dejligt beroligende svar. Så kan jeg godt puste lidt ud. :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - du skal starte med et kvalificeret gæt. Du lyder jo som om du har sat noget igang, som gerne skulle være mere end 0 kr overskud - så start lavt - f.eks 5000 kr. 

Du kan så mange gange du vil under året, frem til oktober med, rette forskud op så det bliver mere præcist

Se hvordan du udfylder http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html og  her hvordan du så får trukket skatten af det du skriver - via nedsat fradrag hvis du har andet arbejde/lønindkomst http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-ved-personlig-indtjening.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)