Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed har skiftet ejer, hvem hæfter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har handlet hos en virksomhed og ordren jeg modtog var mangelfuld og ikke i orden.

Virksomheden har i mellemtiden skiftet ejer, den nye ejer vil ikke stå til ansvar for hvad den gamle ejer har lavet og den gamle ejer vil ikke besvare mine beskeder.

Jeg overvejer at gå ned i banken, trække pengene tilbage og sende ordren retur men ville gerne først vide hvem der egenligt skal hæfte for det.

Virksomheden er et Aps og jeg vil derfor mene at det er virksomheden som skal stå til ansvar og dermed den nye ejer.

Har jeg ret?

Med venlig hilsen

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er et ApS hvoir anparterne er overtaget og det kører videre i samme CVR så er det selskabet der har ansvar og ejerkredes er dig uvedkommende som udgangspunkt.

Derimod kan du formentlig ikke få banken til at trække en B2B betaling tilbage og så returnere varen. Den ville ikke gå lovligt, så du kan godt være ude i, at skulle bruge kræfter på jura og sag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at det er et nyt selvskab som har overtaget navnet og det gamle selvskab har ændret navn men stadig lever under samme Aps.

Hvordan før jeg orden i sagen hvis ejeren ikke gider at besvare mine beskeder? Skal jeg virkelig tage sagen i retten? Det drejer sig kun om et par tusinde kroner men det er en virksomhed jeg har handlet med i to år og ville være ked af at det skulle ende sådan.

Med venlig hilsen

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Jeg er fuldstændig ening med John.  

Lav en skriftlig indsigelse overfor firmaet hvor du enten beder dem udbedre manglen eller du hæver købet.  Giv dem en tidsfrisk på f.eks 5 dage til at reagere i, gør dem samtidig klar at overholdes tidfristen ikke vil du stævne dem.   Send indsigelsen som brev (køb en indleverings kvittering hos posten ca. 10 kr.)  og som email.  I sådan en sag er det vigtigt at du har al dokumentation i form af fragtbrev, breve, evt. fotos ... Osv.

Alt afhængig af beløbes størrelse vil stævningen kunne køre som en småsag (kræver ikke advokat)

Hvor mange penge er der tale om?

Hilsen

Ravn

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om 3437 kr. inkl. moms og fragt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke alverden men jeg synes nu du skal starte med at lave en skriftlig indsigelse, måske ændre de opfattelse når du truer dem lidt med bål og brand.  Har du overvejet at finde en anden leverandør evt. i udlandet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)