Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har webshop - er det en god ide' med en fysisk butik også?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen af jer der har erfaring med at åbne en fysisk butik ved siden af jeres webshop? Overvejer det kraftigt - sælger brugskunst/boliginteriør. Fordele og ulemper...?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det virker for nogle.

Men det kommer nok til at blive to "seperate" butikker, eftersom folk, der bruger butikken, nok ikke får kendskab til shoppen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Jeg har haft begge dele og så det kun som en fordel. Kunderne i webshoppen så det som positivt og måske en større sikkerhed, at der også var en fysisk butik bagved webshoppen. Og idet webbutikken lå rigtigt godt på søgemaskinerne, gav det også flere kunder i butikken som havde fundet os på nettet.
Når der var stille i butikken brugte vi tiden til at pakke forsendelser til webshoppen og arbejde på shoppen. Så jeg kan kun anbefale det, selvom detailbranchen naturligvis er ret presset.

Mvh Pernille

   

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror et værktøj i fremtiden for at skabe mersalg i ens webshop, må være at åbne en fysisk butik - det lyder måske lidt tosset at man starter bagvendt, men har overvejet det mange gange da folk tit spørger om de kan se varerne i et showroom eller lignende, fordi de vil gerne se med fingrene og få indtryk den vej.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er også startet bagvendt og det er overhoved ikke tosset !
Vi ønsker os en fysisk butik, men for at komme i gang har vi valgt E-Handel. :)

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Vi har begge dele og startede på nettet vi havde 2 butikker, men hr nu skåret det ned til 1 og det var en rigtig god beslutning for os. Det kan give mening, men det er noget du skal tænke rigtig meget over. Der er ufattelig meget arbejde og mange omkostninger med at have en fysisk butik - MEGET mere end du er vant til med en webshop (efter min mening) og du skal jo stadig drive din webshop ved siden af. Man kan naturligvis hyre hjælp, men det er også en stor omkostning. Så jeg ville overveje det MEGET nøje. Detail branchen er meget presset og det er virkelig dyrt at starte op (husleje, forsikring, inventar, belysning, evt yderligere varelager, markedsføring af butikken, assistencetimer, osv osv). Og så skal du især tænke på hvor i landet du befinder dig i forhold til din målgruppe osv - det kan sagens være at der hvor din målgruppe er, ikke er i nærheden af hvor du bor. Se på hvor dine ordrer kommer fra!

Mange tror de kan starte en butik op og havde en skæve åbningstider der lige passer ind i deres program. Det er i min bog en virkelig dårlig idé folk kan ikke huske dine åbningstider hvis de ikke følger alle andre butikker og du samler ikke de salg på få dage, du skubber bare kunderne væk og frustrerer dem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)