Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

275k her og nu

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par år siden forsøgte vi gennem Amino Kapital at rejse en million til konsolidering og investeringer, men af mange forskellige grunde, var der ingen af de få reflektanter der var seriøst interesseret i konceptet.

Siden da har vi arbejdet benhårdt for at trimme forretningen og den daglige drift ser da også fornuftig ud, men nogle gældsposter fra tidligere tab på 600+200k spøger stadig, omend vi begynder at se en ende på trængslerne.

Lige nu står vi og mangler 275.000 inden 17. marts til husleje. Der er kommet ny ejendomsadministrator og han står 100% på kontraktens ordlyd, hvor vi ellers har altid har kunnet aftale fra gang til gang, at vi kunne betale i klumper, når der var penge i kassen. Der står i kontrakten, at hvis vi misligholder den, kan vi sættes ud med 7 dages varsel. Dét vil betyde døden for virksomheden. Intet mindre.

Vi har andre velegnede og velbeliggende lokaler på hånden, som vil reducere huslejen fra 50.000 til 20.000/md. (København City) og vi er parate til at flytte, men her og nu er vi pisket til at skaffe vores restance, men også husleje for et helt kvartal forud.

Lige nu er tungen helt blodig af at slikke bunden af pengekassen, så selv peanuts, som f.eks. et Pro-abonnement på Amino, har vi simpelthen ikke penge til lige her og nu.

Hvad gør vi? Hvor kan man låne penge til hurtig tilbagebetaling mod at kunne SANDSYNLIGGØRE vores tilbagebetalingsevne? Sagen er, at virksomheden ikke ejer een eneste mursten og i 35 år har været selvfinancierende og derfor ikke har et belånbart forhold til banken?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har du nogle fakturaer ude hos kunder som endnu ikke har betalt?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder banken er udelukket - ? - Der ville jeg starter også selvom du i første omgang afviser. Hvis I har en drift der viser tilbagebetalingsevne - vil det være stedet hvor det er billigst at hente pengene


Den useriøse vej er at I hver især - får en kredit ved de "hajer" der tilbyder udlån uden sikkerhed - men med sikkerhed en høj rente -



Må dog sige at det kan for en "ikke vidende" være svært at forstå at I siger -

..... 35 år har været selvfinancierende -

 ..... men nogle gældsposter fra tidligere tab på 600+200k spøger stadig, omend vi begynder at se en ende på trængslerne.



at i så ikke i 35 år har været i stand til opbygge en egenkapital - så I har lidt på bunden selv om der kommer et sådan tab - men det er der sikkert en simpel forklaring på -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Har du nogle fakturaer ude hos kunder som endnu ikke har betalt?
Ikke for en krone. Vi sælger kun mod kontant/løbende måned. Vi HAR udeståender, men det er fordi vi sælger en del via et distributionsfirma, som afregner månedsvist bagud.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Har du nogle fakturaer ude hos kunder som endnu ikke har betalt?
Good point ...! Belåning / salg af fakturaer -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Jeg formoder banken er udelukket - ?
En forespørgsel for et par år siden desangående blev besvaret negativt. Uden sikkerhed, ikke noget lån. Vort varelager (uanset hvor interessant det måtte være for vore kunder) tillægges en værdi på nul kroner i det spil.
Per Krabbe, scanboat.com:
- Der ville jeg starter også selvom du i første omgang afviser. Hvis I har en drift der viser tilbagebetalingsevne - vil det være stedet hvor det er billigst at hente pengene
Helt sikkert og det skal da heller ikke være uforsøgt (igen), men den er nok ikke særligt sandsynlig.
Per Krabbe, scanboat.com:

Den useriøse vej er at I hver især - får en kredit ved de "hajer" der tilbyder udlån uden sikkerhed - men med sikkerhed en høj rente -
Jeg har personligt allerede fyret en låneansøgning afsted til Ikano Bank/Låneautomaten. I første omgang blot for at få konstateret, om min økonomi overhovedet vil kunne danne basis for et lån.
Per Krabbe, scanboat.com:
Må dog sige at det kan for en "ikke vidende" være svært at forstå at I siger -

..... 35 år har været selvfinancierende -

 ..... men nogle gældsposter fra tidligere tab på 600+200k spøger stadig, omend vi begynder at se en ende på trængslerne.

at i så ikke i 35 år har været i stand til opbygge en egenkapital - så I har lidt på bunden selv om der kommer et sådan tab - men det er der sikkert en simpel forklaring på -
Den simple forklaring er, at der aldrig genereres et kontant overskud. Al fortjeneste investeres straks i nye produktioner, som dels sælger i sig selv, men også er medvirkende til, at vi kan blive ved med at sælge fra vort bagkatalog.

At de 800k stadig spøger har den simple forklaring, at vi ikke lånte til at betale tabene, men langsomt har høvlet af ved at trække vareleverandører, ejendomsselskab m.fl. i ørerne og har betalt enhver sit i klumper. Det er gået fint lige indtil ejendomsselskabet skruede bissen på.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det lyder helt ærligt som om i beder om at nogen kommer og kaster 275k i den synkende skyde? Hvordan kan i have en husleje på en million om året, og så ikke have råd til et par hundrede til et Amino-plus abonnement

Det eneste jeg kan forestille mig er at det er en butik på strøget i Kbh?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Det lyder helt ærligt som om i beder om at nogen kommer og kaster 275k i den synkende skyde?
Sådan må det jo se ud for uindviede, ja, men skuden har kun moderat og midlertidig slagside, efter et par store, kontante tab på bl.a. konkurser i branchen. Den løbende forretning er sund, men efter disse tab tager det altså lang tid at tjene det tabte ind igen og komme tilbage til en normal bundlinje, hvor alting betales til tiden.

Den nye ejendomsadministrator har nærlæst kontrakten og forlanger aktuel restance (som var aftalt) betalt + hele 2. kvartal forud. Derved fremkommer tallet 275.000. Siden jeg skrev indlægget er det dog reduceret med 100, måske 150.000, som det er lykkedes at skaffe, men det hjælper jo ikke, hvis det ikke lykkes at tilvejebringe hele beløbet. Et "kviklån" på 150.000 til ågerrenter vil kunne afdrages i ekspresfart, da der jo så er ro på bagsmækken og ydelserne vil kunne tages ud af den daglige omsætning. Desværre er der nok kun HA/Bandidos tilbage, men dem har vi ikke spurgt ;-)

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvordan kan i have en husleje på en million om året, og så ikke have råd til et par hundrede til et Amino-plus abonnement?
Hver en krone (og det skal forstås helt bogstaveligt) puttes i huller med henblik på at nå de 275. Et Amino-Plus vil alligevel ikke være relevant, da de (angiveligt) mange investorer her alligevel ikke er interesseret i at låne penge ud, jvnf. tidligere erfaringer.

Mikkel Mikjær Christensen:
Det eneste jeg kan forestille mig er at det er en butik på strøget i Kbh?
Tampen brænder ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

[Slettet af bruger, da der tidlige er svaret i tråden]

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)