Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop løsninger?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Gode webshop løsninger? Evt. Nogle der kender noget Dandomain?

Mvh

Ibrahim

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke Dandomain, men kan se at man skal op på 299 kr pr md, hvis man vil have mere end 100 varer i sin shop. Afhængigt af hvad du vil sælge, kommer du nok hurtigt over 100 varer. Så jeg ville spare de 299 kr pr md til andre ting du får brug for undervejs.

Bestil selv et webhotel og installer din egen webshop, feks Magento eller en anden lign shop. Det er billigere.

Men du må af med flere informationer, før er det lidt svært at hjælpe.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal være en hosted shop, ville jeg vælge shoporama

Ellers ville jeg vælge en Prestashop eller Magento. Personligt arbejder jeg mest med Prestashop.

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Kim er inde på, så bliver Dandomain hurtigt en dyr affære. Som jeg ser det, får man mere end 500 ordrer per måned, så stiger beløbet lige pludseligt med op til 10 gange mere i måneden.

Hvis jeg var dig ville jeg nok finde et lokalt webburea, med erfaring i at opsætte webshops. Det mest ideele ville selvfølgelig være at bruge et af de allerede tilgængelige CMS webshops til det, ala Prestashop eller Magento. Afhængig af hvor mange features jeres shops skal have, kan jeg anbefale Prestashop til at starte ud med. Skal i have mere advancerede features som komplicerede moms regler, så er Magento vejen at tage.

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Fra  YouWe ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ibrahim,

Nu er der en del af dem der svarer ovenfor, som hænger sig i den månedlige omkostning på 299,00 for en DanDomain Webshop. Jeg skal skynde mig at sige, at jeg er farvet, da vi som webbureau bruger 85% af vores tid på at udvikle DanDomain Webshops.

Med i prisen på de 299,00 er selve shopsystemet, ordentlig hosting samt fri telefonsupport. Hvis du ikke har nogen der kan hjælpe dig med din shop, er supporten rigtig meget værd, da du konstant vil løbe ind i udfordringer, specielt med Open Source platformene, som også nævnes ovenfor. Og her er der ingen hjælp at hente, med mindre du betaler nogen for at hjælpe dig.

Derudover er der det aspekt, at hvis du får succes med din webshop, så skal du have en rigtig god hosting løsning, for at trække en magentoshop, og den slags koster også penge.

Hvis du har spørgsmål til DanDomain, eller andre systemer, er du altid velkommen til at ringe til mig på tlf. 33 11 11 27.

Med venlig hilsen
Morten Sakariassen
YouWe ApS

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ibrahim 

Der findes mange typer af webshopløsninger. Som udgangspunkt plejer jeg at dele dem op i tre kategorier:

1. Du kan leje en færdig løsning, hvorigennem du så betaler et løbende abonnement. Fordelen ved denne løsning er at du kan komme hurtigt i gang. Jeg har dog hørt fra flere at de har skulle have en prof indenfor deres Dandomain webshop for at få den til at se præsentabel ud. Endvidere løber omkostningerne efter en årrække op i et beløb svarende til hvad det ville koste at købe din helt egen webshop, i et åbent CMS. 

2. Du kan købe en færdig løsning udarbejdet af et webbureau. Her vil din webshop typisk blive udarbejdet i et open source system, hvilket vil sige at du selv kan tage kontrollen efterfølgende. Vi udarbejder alle vores kunders webshops i WordPress, du kan se flere af disse på vores referenceliste.  

3. Du kan vælge at prøve kræfter med udarbejdelsen på egen hånd. Hvis du vælger denne løsning vil jeg anbefale dig at gå i krig med WordPress. Der findes tusindvis af guides på nettet, til alle de forskellige faser der er i forbindelse med etableringen. 

Uanset hvilken løsning du måtte vælge skal du have held og lykke med projektet :-) 

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et par gode svar :)

Jeg har nu haft et par prøveperioder, hos flere webshop udbydere. Har fundet ud af at Dandomain passer bedst til mit behov, da det for mit vedkommende er meget enkelt og lige til. Det kan selvfølgelig blive dyrt på længere sigt, men meget godt til en som mig. Der første gang i mit liv prøver kræfter af med webshop osv.

Mvh

Ibrahim

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil nu også mene at dandomain kan være et helt fint sted at starte, særligt hvis man ikke har nogen tekniske forudsætninger eller særlige behov der kræver andet.

Og til dem der hænger sig at det koster mere hvis du har over 500 ordrer pr. md. Ja det er selvfølgelig en større omkostning at ramme, omvendt et det vel en positiv problematik hvis man som ny webshop pludselig har et fast antal ordrer på over 500 ordrer pr. md.
Så skulle der også være indkomst og grobund for at vælge en større og dyrere webshop løsning.

I sidste ende vil den månedlige ydelse til dandomain for de fleste webshop ejeres vedkommende alligevel være en af de mindre poster i budgettet

Årsagen til ikke at vælge dandomain bør i mine øjne ikke være økonomiske, men snarere at man gerne vil have fuld kontrol+ejerskab over sin webshop, eller at man vil have funktionaliteter som ikke tilbydes ved dandomain.

Jeg røg måske lige ud af en tangent her, beklager, men jeg synes bare så ofte at folk nævner at det er dyrt med den månedlige omkostning til deres webshop/cms løsning. Jeg forstår det bare ikke helt, hvis man mener det seriøst med sin forretning/webshop/drøm, at denne omkostning skulle have nogen særlig betydning.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Cosina ApS Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du endnu ikke har besluttet dig, vil jeg gerne komme med lidt beskedent input.

Jeg har ikke selv erfaring med Dandomain. Men, hvis du er ude i en løsning hvor det skal være nemt og hurtigt at komme i gang, og få en prof webshop, kan du også tage et kig på Shopify. Jeg har skrevet om fordele og ulemper ved at vælge denne platform på http://macating.dk/blog/fordele-og-ulemper-ved-shopify/. Som du kan læse dig frem til, er det også en forholdsvis dyr løsning. Men det fungerer altså ret godt, og da det er en international platform, kan du finde mange udenlandske programmører, der er eksperter i systemet. Dette synes jeg er vigtigt, hvis man løbende vil have lavet nogle særlige funktioner på sitet. Systemet kan i øvrigt integreres med en del eksterne løsninger.

Held og lykke med shoppen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)