Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Units koebt udenfor EU - hvordan beregner man moms, told og afgifter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Singapore
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Manoanim Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaere Aminoer


Jeg er i oejeblikket igang med at undersoege, hvordan jeg importerer vare fra lande uden for EU. Min plan er at laerer hvordan man loeber en helt simpel webshop, hvor jeg gennemgaar alle sider af at lave en forretning.

Normalt arbejder jeg ikke i ivaerksaetter branchen saa jeg er helt groen.

Til mit sporgssmaal kan jeg laese paa skats hjemmeside at leverandoeren vil beregne told og moms paa varer jeg koeber uden for EU, men hvordan kan jeg selv have en nogenlunde ide om hvad den endelige pris er paa mine vare, inden jeg koeber noget?


Eksempel, jeg kober 100 par sokker til  $ 0.5 / unit. altsaa 50 $. + forsendelse, moms, told, (etc) og gebyr for at leverandoeren beregner den faerdige pris.

Saa hvor gaar jeg hen og finder ud af, hvad moms og told paa mine varer er?

Skat reference

"Transportøren opkræver moms, told og særlige afgifter - og et gebyr

Transportøren, dvs. virksomheden som transporterer varerne til dig, beregner og opkræver moms, told og særlige afgifter. Ofte vil transportøren opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT har ikke indflydelse på gebyret eller dets størrelse. Du kan ikke selv betale direkte til SKAT, når dine varer transporteres med post eller et andet kurerfirma."

Jeg maa indroemme jeg ikke aner om mit sporgsmaal er for bredt eller upraecist men sig endelig til hvis jeg forklarer det logisk, saa skal jeg proeve at formulerer mig bedre.

Mange tak og venlig hilsen,

Kasper Larsson

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Dit spørgsmål er vedr. told beregning er besvaret utal af gange før her på Amino. prøv i første omgang at søg i de gamle indlæg.

 

Kasper Larsson:

Transportøren opkræver moms, told og særlige afgifter - og et gebyr

Transportøren, dvs. virksomheden som transporterer varerne til dig, beregner og opkræver moms, told og særlige afgifter. Ofte vil transportøren opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT har ikke indflydelse på gebyret eller dets størrelse. Du kan ikke selv betale direkte til SKAT, når dine varer transporteres med post eller et andet kurerfirma."

Jeg undre mig over hvor du har ovenstående tekst fra, for den er ikke korrekt for erhvervsmæssig import.  Erhvervsmæssig import kræver at du er både moms og importør registreret.   

Transportøren (speditøren) vil normalt forestå selve papirarbejdet mht. indfortoldning af varerne, men de opkræver ikke Told og moms.  SKAT opkræver told den efterfølgende måned mens moms modregnes i dit moms regnskab, så den skal ikke betales.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Singapore
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Manoanim Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, hvis jeg gentager et tidligere stillet spoergsmaal, jeg er ny paa Amino, saa kludre lidt rundt her i starten er jeg bange for.

Ravn, den tekst var kopieret direkte fra SKAT, men den er taget fra en stoerre teskt, saa det kan vaere jeg har misforstaaet den.

John, tak skal du have for links. Jeg var inde paa din side allerede igaar og fandt en masse go info, tak for det.

Mange tak d'herre,

Pisse fedt med saa hurtige svar!

Best regards

Kasper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Larsson:
Ravn, den tekst var kopieret direkte fra SKAT, men den er taget fra en stoerre teskt, saa det kan vaere jeg har misforstaaet den.

Jeg tror der er tale om noget SKAT har skrevet til private som modtager en vare fra 3. lande (lande udenfor EU)  Husk når du er på SKATs hjemmeside at trykke på erhverv i toppen af siden. 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)