Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges de hævder mit ApS er personlig - slettet cvr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

En af mine EU leverandører har, uden jeg lige har fanget det, slettet mit CVR-Nummer og ApSfaktura'er fra 2010.

Vi er kommet på kant af hinanden, en længere historie. De har lavet faktura'er til mig og jeg via mit ApS CVR-Nummer til leverandøren. Tysk CVR-Nummer er påført faktura'erne. De skylder mig ca. 12.500,00. Nu påståes det i en dom via EU-forordning, at firmaet er personligt ejet og disse faktura'er aldrig er modtaget. Sendt med post, rykker 1-2-3 er også sendt. Før i tiden trak vi bare fra hinanden osv. og overførte den vej, der nu skyldtes.

På email korrespondance fra mig til leverandøren, er ApS smuttet ud af "signaturen". Derfor mener man, at det er personligt ejet nu. Selvom det er samme kundenummer som fra dag 1.

Skal jeg bare føje og finde mig i, at den danske advokat også mener det er personligt ejet? Eller hvem har et guldkorn.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du hverken på mailkorrespondancen i dine rykkere eller på fakturaerne har skrevet CVR-nummer eller ApS efter dit firmanavn, ser det ikke godt ud. At du har haft samme kundenummer (hos dem, formoder jeg) er jo bare noget administrativt. Hvis jeg har en kunde, som skifter virksomhedsform, skifter jeg ikke nødvendigvis kundenummer.

Mærkeligt, at der skulle være en dom, hvis du har kunne fremvise rykkerne. Overvejer du at anke denne dom? Desværre er der jo også den økonomiske del: Et er at få ret, noget andet er at få penge. Under alle omstændigheder skal advokaten have sit - jeg formoder ikke, at du kører det selv. Du må nok gøre dig klart, om det er 12.500 kr. værd at få ret.. Måske er det dét værd at få fred og komme videre?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for dit svar.

På tidligere fakturaer fra EU, står CVR. NR og ApS. Men pludselig fjernet fra modtagne fakturaer.

Jeg har søgt efter krav til EU-fakturaer:

Momsfrit varekøb i EU
Når din virksomhed køber varer fra et andet EU-land, skal fakturaen være uden moms. Hvis der er moms på, må den ikke fratrækkes i dit danske momsregnskab, du er nødt til at bede om at få momsen refunderet fra det pågældende lands myndigheder.
Det betyder ikke, at momsen kan ignoreres. Den skal beregnes og angives som ”Erhvervelsesmoms”, som registreres som salgmoms. Men samtidig kan den trækkes fra i købsmomsen, hvis varekøbet vedrører momspligtige aktiviteter. Beløbet, der er købt ind for, oplyses i rubrik A på momsangivelsen. Din leverandør kan ikke sælge dig varerne momsfrit, hvis ikke du oplyser dit danske momsnummer, som er CVR-nummeret med kendingsbogstaver foran, f.eks. DK11223344.
Køber du ind til ikke-momspligtige aktiviteter eller som privatperson, skal leverandøren lægge moms på fakturaen efter sit hjemlands gældende satser.

Altså: Mit CVR nummer og ApS, fremgår ikke. Dermed kan varerne ikke sælges momsfrit??. Sælger jeg noget til andet EU-land, er jeg tidligere gjort opmærksom på, at CVR-NR skal stå på faktura. Dette blev valideret. Eengang fandtes det ikke (polsk CVR-NR) og jeg måtte bøde for momsen.

På mine fakturaer/rykkere står der ApS efter firmanavn og naturligvis CVR. NR. Disse er aldrig sendt pr. email, men med post. Som leverandøren også altid har gjort.

Hvis een af mine kunder skifter CVR-Nr., ligegyldigt hvilken grund, får denne nyt kundenummer. Dette for historikens skyld.

Jeg kører det ikke selv, jeg har en god kontakt i EU, der har fået tilsendt al information.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fremvist alle dokumenter til een af mine tidligere arbejdsgiveres tidligere direktør. Underviser nu i Jura.

"At et så stort advokatfirma kan være så biiiiiiiiiiiiiiiiiiiip, overrasker og alligevel".

"Det er ikke første gang"

Bare lidt info. Kend de rigtige og få den rigtige hjælp-

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Det er simpelthen ikke til at forstå hvad det er du mener med det du skriver!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også lidt rundt på gulvet, men hvis du har løst problemet, så er den jo fjong. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Vi er kommet på kant af hinanden, en længere historie. De har lavet faktura'er til mig og jeg via mit ApS CVR-Nummer til leverandøren. Tysk CVR-Nummer er påført faktura'erne. De skylder mig ca. 12.500,00. Nu påståes det i en dom via EU-forordning, at firmaet er personligt ejet og disse faktura'er aldrig er modtaget. Sendt med post, rykker 1-2-3 er også sendt. Før i tiden trak vi bare fra hinanden osv. og overførte den vej, der nu skyldtes.

Man påstår ik noget i en dom. En dom er noget, som der falder i en retssag eller sag, og hvis der er sådan en, så er du vel blevet gjort opmærksom på dette, og du har ligeledes fået mulighed for at fremsætte din version af sagen?

Jeg forstår hat af det hele, det er godt nok usammenhængende og uoverskueligt fortalt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
så er du vel blevet gjort opmærksom på dette, og du har ligeledes fået mulighed for at fremsætte din version af sagen?

"Sagen er afgjort: Ingen indkaldt eller mødt"

Tak for Jeres input. Jeg prøver lige, at lade falde ro på "pennen".

En leverandør i EU og mit ApS, har i 2004 på mit ApS CVR nummer, lavet en aftale:

1. Jeg køber ydelser af dem
2. De køber ydelser af mig

PING/PONG. F.eks.: Kr. 100,00 faktura fra leverandør / Kr. 100,00 faktura fra mit ApS. Altså = vi udligner. Er I stadig med?

I 2013 skete eet eller andet: Jeg købte ydelser, sendte udstyr til reparation den anden vej. Altså: Nu har jeg penge tilgode ved leverandøren. Da: Det udstyr, der er sendt til reparation er ikke kommet retur?. Jeg kørte på 3 dage km. 3.500 for at afhente og levere et, i leverandørens øjne, nyt anlæg. Ved tilslutning til strømudtaget, blev hele fabrikken mørklagt. Testet?, nej. Her er ingen "ordnung muss sein"???

På faktura'er fra leverandøren har været anført: xxxxx ApS + DKxxxxxxxx.

Fra 2008 er, uden jeg har opdaget det, ApS blevet fjernet.

Fra 2012 er CVR Nummer også fjernet. Den fangede jeg heller ikke, da jeg kunne se at der var kommet nyt fakturaprogram.

Nu da vi er på kant med hinanden: jeg har kr. 112.500,00 tilgode, leverandøren kr. 94.500,00, mener advokaten der fremmødte at mit ApS er nnu personligt ejet??. Dette skyldes en email, hvor der ikke står ApS efter firmanavnet. Jeg kan også "klippe-og-klistre".
På bankoverførsler, rekvisitioner og emails står der ApS. Der findes ikke et personligt ejet firma med samme navn??

Alle dokumenter er sendt til Retten, samt til en Jura-underviser. Så kan han, som han siger, vise "hvordan man ikke skal opføre sig som jurist/advokat". Jeg får, udfra ALT fremsendt, 100% medhold.

I Domforordningen fra EU, er nævnt at firma XXXX er registreret i DK som ApS??????

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)