Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en forretnings-idé - er der en milliardær til stede?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør her: Når man nu er opfinder, skal man ikke bare opfinde. Man skal kunne sælge, markedsføre og producere. Og sikkert også en del flere ting, som man ikke har en dyt forstand på.

Jeg har læst og skrevet og spurgt lidt rundt, og den store overskrift siger, at enten kan man forære sine opfindelser væk, eller også kan man lade dem blive i skrivebordsskuffen.

Det er ikke særligt konstruktivt.

Jeg har en idé til en løsning, men desværre hedder trin ét: 'Først tryller man en milliardær frem!'

Dernæst ser det sådan her ud:

Der oprettes et firma der tager sig af kontakter til alle mulige produktionsvirksomheder, markedsføringsvirksomheder og evt. patentbureauet.

Folk som har opfundet et eller andet kan få deres 'dims' vurderet mht. om det kan sælges eller ej - om det er en god idé, og om det evt. allerede er lavet.

Hvis det vurderes at det kan produceres og sælges, overtager firmaet ideen, producerer, markedsfører og sælger den.

Opfinderen honoreres med en procentdel af overskuddet: 10%, 5%, 2%, det er ligemeget, det skal være realistisk, men opfinderen skal naturligvis have noget for ideen.

På den måde kan man få hevet de gode ideer op af folks skrivebordsskuffer, verden bliver beriget med nye ideer, forretningen beriges gennem salget af dem, opfinderen beriges gennem sin andel af overskuddet, og alle er glade!

Hvis vi lige ser bort fra trin ét, hvad synes I om det?

Og for at klare trin ét: Er der nogen forslag?

Venlig hilsen

Mads Aggerholm

(opfinder: http://www.scandione.com/Projects/KnifeBlock/KnifeBlock.flv

og forfatter: https://www.saxo.com/dk/doedens-verden_mads-aggerholm_paperback_9788771700411

med mere...)

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Mener du de seriøst så køb en annonce på http://www.amino.dk/kapital/ :)

Javist!

Jeg må have udtrykt mig uklart, for det er ikke mig der skal starte pågældende firma op.

Jeg er opfinderen!

Hvad jeg forestiller mig er, at en rigmand som har lyst til at prøve noget nyt kunne få en hær af opfindere til at opfinde for sig, mod at han sørgede for at deres ting blev markedsført og afsat. Hvis en opfindelse gav pågældende rigmand en million, og jeg som opfinder 'kun' fik 100.000 DKK så ville jeg være ganske tilfreds.

Det er der mange opfindere som også ville være. Vi er irriterede over at vores ting ikke kommer videre, fordi vi ikke ved noget om markedsføring og salg. Og da man ikke vil forære sine ting væk, så kommer det altså ikke videre.

Så igen: Rigmand søges!

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jamen det kan da være det rigtige at gøre så.

Jeg synes ellers det virker som om at meningen med 'Amino Kapital' er at man selv ('jeg') skal gøre det hele, man mangler bare en fyr med en pose penge som leverer selve investeringen.

Mit forslag går sådan set ud på det modsatte: Jeg (og andre opfindere) leverer opfindelserne, og ham millionæren laver alt det andet (inklusiv finansieringen). Det er derfor han også gerne må rende med 90% af overskuddet :-)

Men jeg opretter gerne en annonce på Amino Kapital, hvis det er det rigtige at gøre.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

95% af samtlige gode ideer i skuffen er kun gode nede i skuffen, kommercielt kan de ikke bruges af den ene eller anden grund som bliver synlig når man skal have sine udgifter hjem - de sidste 5% kræver et pro team at udføre ellers er de ligeså værdiløse - ja gode ideer er der nok af - det er kompetente team der mangler

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)