Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skallering av hjemmeside i ulike browser ....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei - jeg har et problem.

En kunde har fått en hjemmeside - hvor den på hans skjerm PC'er / 15" altid må endres visningsstørrelse til 65%. Spørsmålet er hvorfor bli hjemmesiden ikke skalleret ned/opp i forhold til skjermstørrelsen?

Hjemmeside vises på min egne PC'er helt optimalt (15" og 17") - og også på mobil og iPad.

Jeg har forsøkt å se om jeg fant noen innstillinger i browseren - men det har jeg ikke funnet.

Er der noen som kan hjelpe meg med å fortelle hva som kan være årsaken?

Til orientering - kunden har hørt/fått fortalt at det er fordi jeg har brukt for store font størrelse, men som jeg siger: hvorfor vises det korrekt på skjemene jeg har sjekke på?

Takker og bukker for raske svar.

Med vennlig hilsen

Claper123

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil du have nogen skulle kunne svare på det uden at vide hvilken hjemmeside der er tale om?

Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager - oljeutstyr.no.

Takker for responsen.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er også tilstede på en 17" skærm her og det er ikke underligt, for når jeg ser på hvad der er skrevet i koden så har siden en bredde på 1800px... Det er godt nok meget som fast bredde. 

Om det er sat med javascript eller manuelt har jeg ikke lige se på, men det er det som der er problemet.

Rettelse:

Det er lavet i css filerne, så problemet er at bredden er fastsat til noget helt urealistisk.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Antal tommer på brugerens skærm er irrelevant - det gældende er brugerens opløsning.

Siden er sat til at have en fast bredde på 1920px så kører brugeren med en lavere opløsning end det vil man få sidelæns scrollbar eller er tvunget til at zoome. Mobile enheder, både mobil og tablet, vil som udgangspunkt automatisk zoome siden men altså ikke desktopenheder. Hvis siden efter moderne metoder skal tilpasse sig brugerens enhed bør du kigge på begrebet Responsive Web Design, som kan opnås ved at benytte media queries i din CSS.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)