Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksamen uden eksamensangst - Hvad er jeres bedste råd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop skrevet et blogindlæg med mine bedste råd til en bedre eksamen - uden eksamensangst.

Du kan læse de gode råd her: Eksamensangst – 8 gode råd og tips til en god eksamen uden angst.

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres bedste råd vedrørende eksamen:

Kender du til eksamensangst? Hvad virker / har virket for dig? Kender du nogle gode øvelser, der virker?

Har du taget medicin p.g.a. eksamensangst? Har du prøvet coaching eller anden form for terapi?

Jeg glæder mig til at høre jeres erfaringer og gode råd. Måske kender du et godt værktøj, jeg kan tilføje i artiklen...? Smile

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Råd Nr. 1 burde vel være: læs og lær.

Har man fulgt ordentlig med i undervisningen burde man ikke være angst for eksamen,

eller betale dig for at hjælpe!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt råd! Selvfølgelig skal man læse og lære uddannelsen igennem YesSmile

Men det er dog ofte de studerende, der har fulgt med i undervisningen, der kæmper med eksamensangst... fordi de har noget på spil!

Så nej, de "burde" måske ikke mærke angst, men hjernen og kroppen forstår desværre sjældent "burde" Wink

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for mit eget vedkommende og til dels også min børn og andres vedkommende til en vis grad formået at afdramatisere det. (Jeg har ikke set dine råd.) Det synes jeg er allervigtigst, hvis det kan lade sig gøre. Selvom det er en mere eller mindre afgørende eksamen, så kan man måske nedtone det med:

"Hvis du gør dit bedste, kan det ikke blive bedre",

"Sker der noget særligt, hvis det ikke går godt?",

"Tag det som en oplevelse",

"Du vil komme ud for det, der er værre senere i livet, så dette er god erfaringsopsamling" (hvis det er et ungt menneske, relativt uvant med eksamen),

"Gør klar til en fejring med flødeboller - eller gravflødeboller - når det er overstået",

"Når du er derhenne, glemmer du, at du er bange",

Sidst, men ikke mindst: "Tænk så vidt muligt HELE tiden på noget andet de sidste 24 timer inden - her kan du alligevel ikke forberede dig mere. Søvn osv. er vigtigt op til eksamen"

- - bare nogle ideer, som selvfølgelig ikke virker på alle.

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Se videoer på YouTube af eksamener i det specifikke fag. (Der findes en YouTube kanal med "Det grønne bord")

Selvom eleverne sikkert har været til en eksamen i samme fag tidligere, kan det stadig virke som ukendt territorium, hvis man f.eks. har rykket fra Matematik C til Matematik B

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt råd Marcus!

Jeg kendte slet ikke til de videoer, men har lige kigget på dem...

Og de er et godt redskab til at få af-dramatiseret det at gå til eksamen - som Jørgen helt rigtigt nævner er vigtigt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)