Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal mødes med en agent - hvad skal jeg vide inden!?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) 

Jeg skal mødes med agenten for et bestemt tøjmærke på mandag - altså jeg skal til at forhandle det tøjmærke som denne agent har. Men jeg er meget i tvivl om hvilke rettigheder sådan en agent har... Hvor mange krav han kan stille til mig? 

Han har i sin mail skrevet at jeg skal have en forretningsplan klar til mødet - sådan en har jeg ikke lavet endnu, da jeg jo mangler en masse info fra ham om hvordan tingene fungerer. 

Kan han som agent stille krav til hvordan jeg vil sælge - hvilke salgskanaler jeg vil benytte. Kan han forlange budget eller noget andet? 

Jeg synes ikke jeg kan finde noget om hvad agenten kan forlange af mig... 

Nogen tips til hvad jeg skal være opmærksom på til et sådan møde? 

Håber nogen kan hjælpe mig! Jeg er helt grøn som iværksætter men er fast besluttet på at dette bliver godt :) 

- MHR 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad agenten må ligger jo i virkeligheden mellem ham og selve tøjmærket men han er vel eneagent her i landet og kan som sådan givet stille lige de krav han vil (og skal sikkert gøre det)

Forretningsplan og budget er vel ret naturligt hvis han skal bedømme, om du vil komme til at være en seriøs aftager og sælger af det tøjmærke, så du ikke lige kommer ind - og skaber badwill for mærket. Det kan godt være du ikke kan ramme budget på kronen - men læs lidt her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/10/forretningsplan-og-budget.html 

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelHR:

Han har i sin mail skrevet at jeg skal have en forretningsplan klar til mødet - sådan en har jeg ikke lavet endnu, da jeg jo mangler en masse info fra ham om hvordan tingene fungerer.

Det burde da være muligt at lave en forretningsplan udfra den ide du forhåbenlig hvar om hvordan du vil sælge varen.  Husk at sælger selv bestemmer hvem han vil sælge til, så det er altså ham der bestemmer hvad oplysninger han vil have, eller hvad mængde tøj du skal aftage.

Har du overhoved nogen erfaring med salg eller tøj ?

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn - du har helt ret i at jeg godt kan lave en forretningsplan udfra de tanker jeg selv har - havde bare forestillet mig at vente til jeg vidste lidt mere om hvordan samarbejdet mellem agenten og jeg skal være. 

Nu har jeg lavet en forretningsplan - og ser frem til mødet. 

Jeg har erfaring med salg, ja :) Og så har jeg en god idé og muligheden for at leve den ud i livet og det er vel det vigtigste :) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)