Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsregler for kørsel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Jeg kan ikke finde ud af det med kørsel og regnskab....

Jeg har været ude at køre i en privat ejet bil (mine forældres) og det var i forbindelse med min virksomhed (et møde), som jeg forstår det så får jeg en kørselsgodtgørelser, men hvad så med udgifterne til benzin? jeg betale nemlig 148 kr fra virksomhedenskort til benzin, men jeg kan vel ikke både betale for benzin på virksomhedens regning og få et kørselsgodtgørelse??

Er meget forvirret??

Bryllups- og børnefotograf i nordjylland

- nordensfotograf.dk

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Som en generel ting, så kan man enten lade virksomheden betale omkostningerne i dette tilfælde benzinen eller man kan få kørselsgodtgørelse, man kan ikke få begge dele. Kørselsgodtgørelse kan man dog kun modtage, hvis man køre i egen bil, hvilket du jo ikke har gjort idet det er dine forældres.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Anders :)

Hvad så hvis jeg siger kørselfradrag?? Mit arbejde som fotograf kan jo være i aalborg, men det kan også være i hjørring eller skagen??

Bryllups- og børnefotograf i nordjylland

- nordensfotograf.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kørselsfradrag er fra din bopæl til din faste arbejdsplads, ikke til kunder mv.. Hvis du ikke bruger din egen bil til at besøge kunder med, så er det typisk de faktiske udgifter til rejsen man trækker fra. Men hvis der er nogenlunde gang i forretningen, så overvej evt. at købe en bil, føre en kørebog og få dit kørselsfradrag.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:
Som en generel ting, så kan man enten lade virksomheden betale omkostningerne i dette tilfælde benzinen eller man kan få kørselsgodtgørelse, man kan ikke få begge dele. Kørselsgodtgørelse kan man dog kun modtage, hvis man køre i egen bil, hvilket du jo ikke har gjort idet det er dine forældres.
ja - enten eller, og her betaler kørselsfradrag givet bedst. Du skal i princip ikke tage det ind i virksomheden - du fører køre bog og tager det som personligt fradrag ved at reducere virksomhedens resultat til skat med beløbet

Anders - hvis trådstarter bor hjemme - så mener jeg det er OK med mors bil (eller hustrus) mener det hedder hustandens bil bare - korrekt?

Bor han ikke hjemme så går den nok ikke

Benzinen kan trådstarter betale privat (han sparer jo skat ved kørepengene) læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)