Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank har den bedste erhvervskonto?(IVS - Webshop)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kadir Türkyilmaz:
især Nordea

Gør dig selv den tjeneste og undersøg hvordan de behandler deres kunder, særligt de små erhvervsdrivende.

Kadir Türkyilmaz:
rådgiver, men i virkeligheden er de jo sælger må man ikke glemme

Og solen står op i øst, du skal huske at børste dine tænder og vaske dine hænder ... der var mange andre fornuftige råd jeg ikke gav fordi jeg regner med at de fleste kan tænke selv. Man skal vidst være ret ubegavet for ikke at forstår konceptet af en bank-sælger i 2015 :-)

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde indtil for nylig en erhvervskonto hos Nordea. Den betalte jeg ikke noget for. Jeg har lige skiftet til Handelsbanken, hvor jeg har fået oprettet 3 erhvervskonti uden at det kostede noget.

Det er min erfaring med de to banker :) Det skal så siges, at jeg har mit engagement i banken (boliglån og lønkonti), at kontiene ikke er med kredit og at jeg ikke har brugt banken til nogen form for sparring i forbindelse med mine virksomheder. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charly,

Jeg var hos Nordea i dag. De sagde at oprettelsen kostede 800 kr.! Kan det passe?

Charly Olsen:

Jeg havde indtil for nylig en erhvervskonto hos Nordea. Den betalte jeg ikke noget for. Jeg har lige skiftet til Handelsbanken, hvor jeg har fået oprettet 3 erhvervskonti uden at det kostede noget.

Det er min erfaring med de to banker :) Det skal så siges, at jeg har mit engagement i banken (boliglån og lønkonti), at kontiene ikke er med kredit og at jeg ikke har brugt banken til nogen form for sparring i forbindelse med mine virksomheder. 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Kadir,

Det er ikke nemt, for nogen kan li moren, mens andre tager datteren, det er på samme måde i banker.

Vi har selv haft Nordea i 3 år men flyttede fra dem i efteråret da intet var muligt, og alt var op af bakke, ikke fordi vi har kredit eller noget, men vi handler selv 90 % fra udlandet, og overførsler skal bare virke, samt alt andet, men det gjorde det langt fra.

Det næste problem var så kontanter, vi skulle køre 45 km for at sætte kontanter i banken.

Det værste var vente tiden, når man ringede ind det tog mellem 10-15 minutter før man var igennem, nu har vi en lille lokal bank, hvor de er personlige og venlige.

Men vil kun råde dig til at tage den bank, din mave råder dig til.

Held og lykke med dit valg.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kadir Türkyilmaz:
Hej Charly,

Jeg var hos Nordea i dag. De sagde at oprettelsen kostede 800 kr.! Kan det passe?

Pas, det ved jeg ikke. Jeg betalte ikke noget, men det skal så også siges at jeg var fordelpluskunde hos dem i forvejen og havde hele mit engagement hos dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:

Kadir Türkyilmaz:
Hej Charly,

Jeg var hos Nordea i dag. De sagde at oprettelsen kostede 800 kr.! Kan det passe?

Pas, det ved jeg ikke. Jeg betalte ikke noget, men det skal så også siges at jeg var fordelpluskunde hos dem i forvejen og havde hele mit engagement hos dem.

ja hvis de har sagt 800 kr så kan det da passe. Prisen varierer  i Nordea som arbejder med basis kunder til EN pris = små engagement - ukendte - fordelskunder en anden pris- og fordel plus som altid får gratis erhverv - så ja det kan passe og ja det kan muligvis forhandles

At erhvervskonto koster noget mange steder er en kendsgerning og sådan en tråd her er ikke den internet forbindelse værd den er trykt på, hvis svarene bygger på en konto folk har fået for ½-1 år siden, for gebyr for erhvervskonto er vokset i omfang OG siden IVS så vidt jeg kan bedømme, også hos mange blevet standard

Du må bare prøve videre, evt nogle små banker som foreslået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Så er jeg tilbage med en opdateret info omkring hvordan processen foregår, når man skal oprette en erhvervskonto hos Nordea, hvilket vil være meget brugbart for potentielle iværksættere.

Som sagt er det et IVS jeg skal oprette. I starten af marts tog jeg til banken (Nordea - Falkoner Alle) for at oprette en erhvervskonto. Banken skulle bruge følgende dokumenter:

- Forretningsplan
- Vedtægter
- Ejer aftale
- Årsopgørelse

Dokumenterne blev sendt via mail d. 4. marts og 1 uge efter fik jeg et brev om at kontoen var oprettet og at den skulle underskrives og sendes tilbage.
Det gjorde jeg med det samme, men fik ikke hørt fra dem i flere dage. Efter ca. 8-9 dage ringer jeg så til banken og for at vide at kontoen er oprettet og jeg bare kan indsætte pengene, hvilket jeg gør samme dag. Nu skal CVR nummeret ordnes. Men så kommer det spændende! Inde på virk.dk taster jeg alle oplysningerne og vedhæfter diverse dokumenter, men siden vil have en godkendelse om at pengene er på kontoen. Der skal oplyses en mail adresse, som skal godkende at pengene er sat ind. Og det er enten en advokat, revisor eller bank der skal gøre det. Bankens mail bliver skrevet, men der sker ikke noget rigtig. Jeg ringer flere gang til banken og de lover at vende tilbage, men det sker ikke. Jeg tog ned til banken i dag og for at vide at de ikke kan godkende, men at det er en revisor, der skal gøre det.

De understreger at det er flere år tilbage at de sidst har godkendt kapital for deres kunder. Jeg nævner at jeg vil ringe til Virk.dk for at høre sammenhængen og vedkommende fra banken nævner at Virk formentlig vil insistere på at banken kan gøre det, da andre banker formentlig yder denne service. Så problemet ligger hos Nordea!

Jeg skal ringe til Virk alligevel. Det bliver i morgen. Men kan godt bruge gode råd omkring hvordan kapitalen skal godkendes. Jeg har fået en seddel med underskrift fra banken, men der kan ikke rigtig vedhæftes noget inde på Virk.dk. Jeg vil helst ikke blande en revisor inde i sagen.

Hjælp, hvad skal jeg gøre?

Fra Vejle
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Fra  www.paradise4kids.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal lave en "egen erklæring" og sende den ind, det er din bekræftelse på at du har indbetalt kapitalen til dit IVS
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik banken til at godkende kapitalen alligevel, selvom de i starten sagde at de ikke havde gjort noget lignende før. Det er formentlig Erhvervsstyrelsen, som har lavet om på reglerne.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

cosman:
Du skal lave en "egen erklæring" og sende den ind, det er din bekræftelse på at du har indbetalt kapitalen til dit IVS

Man kan vist kun lave egen erklæring, når kapitalen er under 25.000 kr.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)