Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plakater til privat kunde i Norge – hvad gør jeg helt konkret

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Gaard & Dahl Design Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er satme ikke nemt det her ... jeg er vildt overrasket over at ingen i kongens danmark kender de præcise regler om dette! Hvis ikke SKAT ved det (og ej heller revisoren) hvem gør så?

Mvh Louise

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har brug for at lære lidt mere basal viden om hvordan moms fungere.

Når du laver din momsangivelse til SKAT er det jo den samlede købsmoms og den samlede salgsmoms for den pågældende periode du angiver.  Den moms der skal betales fremkommer på følgende måde:

Salgsmoms minus købsmoms =  momsen der skal betales.  (bliver beløbet negativt skal du have penge tilbage)

lad os antage at du eksporterede alt til Norge. Dvs du har købsmoms men inden salgsmoms  =  så vil du få en negativ moms = du skal have penge tilbage.

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Gaard og Dahl Design:
jeg er vildt overrasket over at ingen i kongens danmark kender de præcise regler om dette! Hvis ikke SKAT ved det (og ej heller revisoren) hvem gør så?

Der er nu altså mange også i SKAT der kender de helt basale momsregler ved salg til tredjelande.  Er du i tvivl så kan du altid spørge til en henvisning til momsloven.

En revisor også vide at der ikke skal betales moms, men alle kan jo kalde sig revisor uden nogen form for faglig uddannelse.  Kun registreret og Stats aut. revisorer er beskyttede titler.

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Gaard & Dahl Design Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Ja, jeg skal indrømme at jeg lige skulle se det for mig. Den med momsen uden for EU

Den danske moms kender jeg udmærket. Heldigvis har jeg både en bogholder på og en aut. revisor til at klare regnskabet for mig, men jeg vil dog gerne vide hvad jeg laver og derfor spørg jeg herinde. Det er først siden december 14 at jeg selv er begyndt at sælge varer ud. Har designet før det, men har ikke haft et salg af produkter. Det er derfor jeg lige har nogle ting der skal på plads mht. udlandet.

Jeg går også og tænker på om jeg skal sælge i EURO til Sverige, eller i SEK som så vil blive et højere SEK beløb.

Mvh Louise

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gaard og Dahl Design:
Jeg går også og tænker på om jeg skal sælge i EURO til Sverige, eller i SEK som så vil blive et højere SEK beløb.

Det smarteste for dig vil være at sælge i Euro, dels pga. vekselkursen er meget stabil i forhold til den danske krone.  Betaler folk via kontooverførsel er det også langt billigere at overfører Euro end Svenske kroner.  Har du nogen udgifter i Euro, vil du med fordel kunne oprette en Euro konto i din danske bank.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)