Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret en webshop hvor medlemmer kan oprette produkter selv?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan man oprette en webshop, fx med en WordPress side eller andet CMS, hvor brugerne selv kan oprette og sælge produkter, uden det skal gå igennem ejeren af webshoppen?

Eksempel.

Jeg lader folk oprette sig som medlemmer for et x antal kroner og derefter kan de så selv oprette lige så mange produkter de vil og selv modtage betaling via paypal, kreditkort, kontooverførsel eller lignende?

Det skal være en merchandise shop for medlemmer af en niche side for danske metalbands, hvor de oprettede bands kan sælge deres merchandise uden at jeg skal være blandet ind i deres kunder. Medlemmerne er dog mine kunder og jeg får en årlig betaling for medlemskabet, som jeg så modtager ved oprettelsen af deres konto...

Er der evt. et plugin til WP, der kan gøre den slags?

Venlig hilsen

Jens Andersen - support@metalbands.dk

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Med Wordpress + Woocommerce er det muligt at tildele alle nyoprettede brugere som shop-bestyrer. Derefter kan du vha. "Groups"-plugin opsætte en lang række regjler, for hvad den nye bruger kan administrere. Det ville kræve en del customization, men de nævnte plugins vil være et godt udgangspunkt.

Men hvis ovenstående skal kunne lade sig gøre, kræver du nok at du har noget tekniske snilde, php, css, html. Ellers har du selvfølgelig muligheden for at betale dig fra det - men det vil nok koste dig omkring 30.000-50.000, er mit umildbare skøn.

Mvh 

Jimmi Nielsen

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Jens

Det Kort svar er "JA" Wink

Har ikke lige undersøgt om der findes en plugin, hvis ikke kan det jo laves.

mht betaling, så har du måske et sikkerhedsmæssigt issue. Du vil jo sikkert gerne beskytte dine kunde mod svindel, og det bliver hurtigt lidt vanskeligt hvis du slet ikke er indeover betalingsprocessen. Måske var det er bedre og mere sikker model at du tog mod betalingen, holdt den på din konto et par dage, og at du så gav dine kunder mulighed for at gøre indsigelse.

//Morten

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi

Tak for dit svar.

Jeg kender godt php, html og css og også til woocommerce og opsætning i WP, men jeg var ikke klar over muligheden for at oprette brugerkategorier, som du beskriver det :-)

Det vil jeg se om jeg kan få i gang.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Tak for svaret, jeg er i gang med at undersøge om mine kunder foretrækker at betale én gang om året og så selv kunne administrere produkter eller om de er interesserede i at jeg modtager betaling for deres produkter mod en procentdel af prisen.

Problemet ville i det sidste tilfælde være, at der ville være længere leveringstid, før varen var fremme hos køberen...

Der ville jo også skulle være en masse kommunikation mellem mig og dem der sælger produkterne, som ville være enormt tidskrævende.

Fordi når en kunde har bestilt og betalt et produkt på min webshop, så kan jeg ikke trække pengene før produktet er afsendt fra det band der har produktet til salg og jeg ville først skulle kontakte sælgeren via mail eller telefon og bede dem om at sende produktet afsted til kunden, de ville også skulle skrive eller ringe tilbage til mig, så jeg kunne gå ind i backend og markere at produktet var afsendt, så køberen får en mail om at produktet er på vej i posten...

Det ville blive enormt omstændigt at drive forretning på den måde og jeg er forpustet bare af at skrive det ned...

Men måske det kunne være måden til at starte med...?

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Har lavet en hvor sælger opretter fra forenden.
Har dog kodet den til et lidt andet formål.

Den er lavet i prestashop og omkodet på kryds og tværs.
Send mig en PM hvis du se den.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jens Andersen:

Fordi når en kunde har bestilt og betalt et produkt på min webshop, så kan jeg ikke trække pengene før produktet er afsendt fra det band der har produktet til salg og jeg ville først skulle kontakte sælgeren via mail eller telefon og bede dem om at sende produktet afsted til kunden, de ville også skulle skrive eller ringe tilbage til mig, så jeg kunne gå ind i backend og markere at produktet var afsendt, så køberen får en mail om at produktet er på vej i posten...

Det ville blive enormt omstændigt at drive forretning på den måde og jeg er forpustet bare af at skrive det ned...

Det her ville jo helt klart være en proces som der skal sættes "strøm" til - du skal ikke som ejer stå for denne del, ihvertfald ikke ret længe, det er din tid simpelthen for kostbar til.

Jeg vil foreslå dig at gøre dette i 3 steps:

1. Du sætter det op således at du gør dette manuelt den første uge eller 2 - således at du har fået de første par ordre igennem, herefter dokumenterer du grundigt din proces

2. Du går på Elance.com og finder en der kan tage denne opgave for dig på baggrund af din dokumentation (som du jo skal sørge for at få lavet på engelsk) - her vil du nok kunne finde en der kunne gøre dette for måske 10 - 15 usd pr time.

3. Hvis det stadig giver mening finder du en udvikler der kan hjælpe dig med at automatiserer processen, således at mails sendes og behandles automatisk.

//Morten

Fra Odense
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Fra  nilas.me Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Som det allerede er blevet nævnt så kan man helt sikkert vride Wordpress + plugins sammen til det du ønsker. Det du ønsker lyder dog til at være så relativt simpelt at det vil være mere besvær end hjælp at benytte Wordpress til dette - wordpress er jo trods alt beregnet til blogging og fundamentalt bygget op derefter.

Hvis jeg skulle gribe opgaven an ville jeg bygge den fra bunden i Ruby on Rails - simpelthen fordi det ville være hurtigst. Rails giver mulighed for at hente en masse veludviklet funktionalitet ind der dækker de områder du har brug for og derved spare en enorm mængde tid.

Hvad angår betaling brugerne imellem, så ville det være oplagt med en Paypal-baseret løsning som du selv er inde på, da din forretningsmodel jo ikke går ud på at stå imellem de to handlende og trække et gebyr af transaktionen.

Giv mig en besked hvis du får brug for assistance :)

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Hvis du har mod på at kaste dig ud i Magento kan man købe et plugin der vidst hedder marketplace.

Der findes et par stykker men det ene har mulighed for du kan sætte kommision eller en fast adgangspris/abonnementspris.

Det kræver nogle lidt tungere server og lidt mere viden at køre magento men det er et rigtigt godt CMS.

- Dennis

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Det er en rigtig god idé du er inde på her, som mange andre også kunne bruge.

Dette kan nemt laves i Presta og hvis du vil have billig hjælp med kunde support smider du bare en PM, så kan jeg desuden vise dig hvordan det virker i Presta.

Lars

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)