Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk designer - GIMP vs. Photoshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,


Til august håber jeg på, at starte på min uddannelse som handelsøkonom. Dertil vil jeg gerne arbejde i min fritid, som freelance grafisk designer med speciale i logoer. Jeg har i de sidste 3-4 år arbejdet med GIMP i mange forskellige forbindelser. Jeg kender derfor programmer ud og ind, og derfor vil jeg være ked af, at skifte GIMP ud, frem for Photoshop.

Mit spørgsmål er følgende: Er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg forudsat vælger og benytte GIMP, frem for Photoshop? Er der nogle vigtige ting, som GIMP ikke kan? - i forbindelse med logoer og mindre grafisk opgaver. 

Jeg håber i kan hjælpe 

Mhv.
Markus  

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus.

Nu kan du ikke lave logoer i hverken GIMP eller Photoshop da vector er baseret på pixel.
Vil anbefale Illustrator som er til professionelle logoer.

Du kan naturligvis godt lave loger i begge programmer men ville passe på med at kalde det for et speciale da opløsningen slet ikke er god nok.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Firmaconnect nævner, er vector-grafik bedst til logoer. Fordelen er dog ikke at være baseret på pixels. Fordelen er at alle punkter, linjer, kurver og fyldninger er matematisk beregnede. Af den grund kan du skalere efter behov, og det vil altid stå knivskarpt.

Et udmærket gratis alternativ til Illustrator er Inkscape, som du eventuelt kan prøve at lege med.

Mvh

Peter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)