Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må B2B-telefonsælgere spørge til private forhold?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg synes der er en stigende tendens til at de telefonsælgere som kontakter mine virksomheder, også spørger meget direkte ind til mine private forhold. Det drejer sig fx om sælgere af el og telefonabonnementer, som de jo normalt ikke må ringe og sælge til privatforbrugere uden samtykke. 

Må de overhovedet det? Jeg er udmærket klar over at de må ringe alt det de vil til firmaer som ikke er reklamebeskyttede, og de må også hjertens gerne ringe og tilbyde ydelser/varer til mine virksomheder, men jeg vil gerne holde tingene adskilt, og for mig virker det som et smålusket forsøg på at omgå markedsføringsloven.

Har I oplevet det samme, og hvad siger loven overhovedet? 

Hilsen Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Loven siger, at de må ringe til erhverv og det må de absolut ikke bruge til at så sælge dig noget privat - som de ellers ikke må ringe til dig om. Det er en klar omgåelse, som jeg altid i klartekst siger til dem (Med mindre det lyder som noget jeg alligevel kan spare på - så meget for de faste principper Big Smile

Jeg er enig i, at der lusket og ja det er klar overtrædelse af reglerne, så du kan med fuld ret skælde ud eller sige, så stopper vi her - ha en god dag. Du kunne også melde den private del til forbrugerombudsmanden hvis du har kræfter og tid tror jeg.

Ellers hører jeg til de som synes problemet af mange overdrives. Der kan være perioder (specielt i nystiftede) hvor man ringes meget/for meget op, men det tager måske 20 sek at være venlig og sige - Nej tak det har ingen interesse, brug kræfter på en anden - ha en god dag farvel.

Det at vi kan kontakte hinanden og sælge ydelser og varer er trods alt en del af business - og lukkede man helt for det, ville det samlede billede blive dårligere forretninger.

De som ringer, er så heller ikke chefen, som måske er den nogen ville være sur på. Det er unge eller pensionister som er ansatte i stort omfang. Nogen der ikke lige kan tjene penge ved andet - søger job - studerer - har pension - og behøver en ekstra skilling. De fortjener ikke at blive mødt med uforskammet foragt - men et venligt kort NEJ. (og så vil jeg lige sige at der kan være gode tilbud imellem Cool)

Reklamebeskyttelse for en god ordens skyld: Robinson listen er kun til private og CVR beskyttelse af firmaer duer kun i forhold til de som trækker oplysninger via CVR. En beskyttelse i CVR gælder ikke i forhold til nogen der finder en på internet eller andre steder end CVR direkte, de må ringe lige så tosset de vil.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tak for dit svar John. Smile

Og fuldt ud enig i alt hvad du skriver! Det skal endelig ikke opfattes som at jeg ikke bryder mig om telefonsælgere. Tværtimod vil de fleste af dem nok foretrække at få folk som mig i røret.

Men det skal være på fair vilkår. 

Jeg kunne aldrig drømme om at blive reklamebeskyttet, og er altid villig til at bruge to minutter af min tid, på at høre om de produkter folk sælger. I hvert fald hvis de gør det med respekt for min tid, og formår at præsentere det produkt de sælger på et ordentlig måde. Nogle af dem man får i røret kan man tydeligt høre er hyret til at læse op, og ikke til at sælge. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)