Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Godt salg, men meget svingende konveteringsrate?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino-folk,

Jeg har de sidste par måneder oplevet en rigtig godt vækst på min webshop, og konveteringsraten har lagt rigtig stabilt på en positiv måde, og jeg har opnået dette ved at f.eks. lave små ting på siden såsom nyt brugervenligt design, one page checkout og andre former for "call to action" rundt omkring på siden. Dog har jeg her siden starten af februar oplevet meget store fald i konveteringsraten enkelte dage, efterfulgt af kæmpe stigninger der er dobbelt og op til tredobbelt af den gennemsnitlige konveteringsrate, og igen efterfulgt af et par dage med helt ned til en tredjedel af den normale konveteringsrate. Er dette noget der er typisk for februar, eller hvad kan der eventuelt have gået galt på min side? Som sagt kommer dette meget i perioder, og det kan umuligt være noget jeg selv har ændret på min side, da der jo er dage med kæmpe opsving, og jeg har ikke ændret siden på nogen måde siden jeg fik nyt design i januar, hvor der stadigvæk var en dejlig stabil konveteringsrate.

I må endelig gerne tage et kig på min side for at se om der er noget galt med dette, men som sagt, jeg har oplevet en meget positiv konveteringsrate med dette design, der pludseligt styrtdykkede et par dage i februar, hvor det periodevis gik ekstremt op, og ekstremt ned, men stadig bibeholdte en fint gennemsnit. Jeg er dog bare nervøs for at der er noget åbenlyst som jeg kan fixe på siden, men jeg har virkelig ingen ide over hvad denne periodevise svingende konveteringsrate her i februar kan være.

Tusind tak for jeres svar på forhånd, og fortsat god fredag

Mvh

Martin

(dette omhandler min webshop www.wallartshop.dk )

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Store og umiddelbart uforklarlige udsving i konverteringsraten er i langt de fleste tilfælde bare et udtryk for, at du ikke har tilstrækkeligt store mængder data.

Der skal rigtig mange daglige konverteringer til at give et statistisk signifikant billede af konverteringsraten på dagsbasis.

Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle grundlæggende ting, som skriger til himlen - Hele den øverste del af din shop. Ligefra trustpilot området til dit logo.

Derefter kan du bruge et script der hedder timthumb, til at resize on the fly, og få bedre mulighed for at styre billede dimensionerne, da de er meget forskellige på forsiden - Det kan nemt laves ved brug af scriptet og få kodet dit plugin/tema om, til at benytte original filen (som så bliver resized inden den når end user)

Bortset fra det, er jeg vild med dine produkter - Så du får lige et bogmærke :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)