Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

13 årig iværksætter | Mangler feedback.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daffer:

Hejsa Jonas!

Både og altså det er mit firma og jeg er alene om det. Men har nogle specialister som har udviklet det system jeg bruger til at yde support til mine kunder på Dansk. 

Mine servere er hostet og placeret i England og er 24/7 overvåget af professionelle. Der har ikke været down-time i alt den tid jeg har brugt dem (Inden mit firma også) Der er nød generatorer i tilfælde af strømsvigt. Der er også daglig backup af alt data på mine servere hvis der nu engang skulle ske noget. Men igen har aldrig oplevet noget down-time. 

Som en konkollega:

Det er fint at serverne er hosted i england og overvåget 24/7 af professionelle, og fint der er nødgeneratorer, hvilket der er i alle professionelle datacentre, men jeg tror det Jonas mente, hvad sker der hvis ting går ned - ikke på et datacenter level, men på et server level, hvad hvis en alarm går, at serveren er nede? Fixer du det eller fixer datacenteret det hvis det f.eks, er grundet en software konfiguration eller en disk der er stået halvt af.

Udbyderen du køber fra, giver de 100% managed services? Fordi hvis ikke, så er det jo dig der skal fixe lorten hvis den kommer. Fint du har backups, men backups er ikke vigtige hvis ikke du tester restores ofte. Det er sket så ufattelig mange gange at firmaer har haft backups, men de har været korrupte.

Daffer:

Men har nogle specialister som har udviklet det system jeg bruger til at yde support

Hvad hvis dette system stopper med at virke af en eller anden grund.

Daffer:

Der har ikke været down-time i alt den tid jeg har brugt dem

Men hvad sker der den dag der er nedetid, hvad er din recovery plan, hvor hurtigt kan du være tilbage online.

-----

Hvad med dedikeret servere, virtuelle servere, hosted exchange, hvem står for skift af hardware hvis dette sker? Datacenteret, dig? Hvad med sikkerhed af din infrastruktur, hvad gør du for at sørge for du ikke bruger EOL versioner af software for at sikre et sikkert hosting miljø for dine kunder.

Samtidig skal vi være realistiske, du er én person, og sælger ud fra listen ovenfor, 16 typer produkter - det er ufattelig meget for én person, især fordi du som udbyder jo skal have dyb viden omkring alle de produkter du sælger, og jeg regner med du studere samtidig - hvad gør du hvis alt går ned kl 11.00 midt i skoletiden?

Alle disse spørgsmål er noget du vil blive spurgt af folk der er kritiske overfor deres sider (Hvilket alle burde være) - men det er vigtigt at du fortæller kunderne, hvorfor at de skal vælge dig fremfor et andet firma, og hvordan du kan garantere at ting forsat vil virke. Og hvordan du vil hjælpe med troubleshooting af forskellige setups, så som hvad hvis der er stort packet loss på dedikeret servere, eller dine VPSer pludselig crasher og går i read-only mode eller værste fald datatab, hvordan vil du fejlsøge problemet sammen med kunden.

Et tip ville være, start ud med en lille mængde produkter, når du mener du kan administere det hele og kan se der er efterspørgsel for andre produkter, så tilføj dem, hvis du har tid til det. Der findes ufattelig mange udbydere som vil levere 500 ting, men det ender op med at være en omgang lort, fordi det er utrolig svært at kunne yde top kvalitet hvis du er 1-2 mand og skal håndtere f.eks, 16 produkter, selvfølgelig hvis du ikke outsourcer alt til et firma, men så ville det være bedre at skrive det er reselling af en udbyder.

Men det er bare mine få ord :) Held og lykke!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Herlev, først tillykke med din success, men der er stor forskel på om jeg skal handle med en 13 årig ved de her to scenarier.

1. Jeg ønsker en komplet hjemmeside, med betalingsmodul og logo.

2. Jeg ønsker at købe et fysisk produkt.

Derfor kan hans manglende erfaring være et minus. Mange som rent faktisk har et CV indenfor dette område knokler jo også med netop dette problem, og det bliver næppe lettere hvis du er 13 og mangler erfaring du kan bevise. Synes idéen er super fed med at du vil være iværksætter, men som andre også nævner at skulle passe en server er der jo folk med mange års cicso uddannelse og dyre kurser der stadig kan have svært ved, og sker der bare én gang et problem så sidder det på en rigtig længe og folk stikker af lige med det samme :) Men al held og lykke med det! :)

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

madsnj88:

Mads Herlev, først tillykke med din success, men der er stor forskel på om jeg skal handle med en 13 årig ved de her to scenarier.

1. Jeg ønsker en komplet hjemmeside, med betalingsmodul og logo.

2. Jeg ønsker at købe et fysisk produkt.

Derfor kan hans manglende erfaring være et minus. Mange som rent faktisk har et CV indenfor dette område knokler jo også med netop dette problem, og det bliver næppe lettere hvis du er 13 og mangler erfaring du kan bevise. Synes idéen er super fed med at du vil være iværksætter, men som andre også nævner at skulle passe en server er der jo folk med mange års cicso uddannelse og dyre kurser der stadig kan have svært ved, og sker der bare én gang et problem så sidder det på en rigtig længe og folk stikker af lige med det samme :) Men al held og lykke med det! :)

Hej,


Det har du helt ret i :) Men det skal ikke være begrundelsen for ikke at starte som iværksætter. Har ikke kommenteret så meget på hvad man vil inden for iværksætteri, men jeg tror du har ret. Måske man skulle finde noget med lidt mindre forpligtigelser. Forstå mig ret. Jeg har ikke en server eller andet meget vigtigt jeg skal passe for mine kunder. Jeg leverer en varer og den er derefter afsluttet. Det andet er en langvarig service.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Jonas!

Det var nogle fine spørgsmål. Jeg skal med glæde besvare dem alle.

"Det er fint at serverne er hosted i england og overvåget 24/7 af professionelle, og fint der er nødgeneratorer, hvilket der er i alle professionelle datacentre, men jeg tror det Jonas mente, hvad sker der hvis ting går ned - ikke på et datacenter level, men på et server level, hvad hvis en alarm går, at serveren er nede? Fixer du det eller fixer datacenteret det hvis det f.eks, er grundet en software konfiguration eller en disk der er stået halvt af.

Udbyderen du køber fra, giver de 100% managed services? Fordi hvis ikke, så er det jo dig der skal fixe lorten hvis den kommer. Fint du har backups, men backups er ikke vigtige hvis ikke du tester restores ofte. Det er sket så ufattelig mange gange at firmaer har haft backups, men de har været korrupte."

Det er dem der står 100% for mine servere. Brænder lortet på eller skulle der ske en fejl så fixer de det. Jeg vred godt du også skriver "Hvis nu" men for at være helt ærlig tror jeg ikke at jeg nogensinde vil opleve en fejl på mine servere så længe de er hos dem. Har læst og kigget rundt på nettet hvis der endelig er nogen der ikke er tilfreds med firmaet er det ikke på grund af down-time. Har set at stort set alle roser dem for deres up-time og har ikke oplevet problemer.

"Hvad hvis dette system stopper med at virke af en eller anden grund."

Det system køre over mine servere så der henviser jeg dig til mit første svar :)

"Men hvad sker der den dag der er nedetid, hvad er din recovery plan, hvor hurtigt kan du være tilbage online."

Serverene er sådan set ikke min "fane" altså jeg har igen ingen mulighed for at have indflydning på det da de er hostet i England.

"Hvad med dedikeret servere, virtuelle servere, hosted exchange, hvem står for skift af hardware hvis dette sker? Datacenteret, dig? Hvad med sikkerhed af din infrastruktur, hvad gør du for at sørge for du ikke bruger EOL versioner af software for at sikre et sikkert hosting miljø for dine kunder."

Det er igen dem der står for det. 

"Samtidig skal vi være realistiske, du er én person, og sælger ud fra listen ovenfor, 16 typer produkter - det er ufattelig meget for én person, især fordi du som udbyder jo skal have dyb viden omkring alle de produkter du sælger, og jeg regner med du studere samtidig - hvad gør du hvis alt går ned kl 11.00 midt i skoletiden?"

Synes "Hvad hvis det går ned?" går igen og igen. Samme svar som jeg svarede først :) Og jov det kræver viden indenfor produktet  ja giver dig helt ret. Men jeg har også viden indenfor meget af det og resten er jeg igang med at læse en masse om. Men eftersom det ikke er mig der yder support så kan jeg jo godt sælge et produkt uden at have ALT viden om det. Men er igang med at læse om dem jov, for giver dig helt ret i at man skal vide hvad man sælger :)

Nå men tusind tak for dine mange spørgsmål :) 

-Mvh Mathias J. 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre der har nogle meninger eller råd? :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)