Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr ved annullering af ordre ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Er det "tilladt" at indskrive i handelsebetingelserne at vi trækker et gebyr på XX kr hvis kunden ønsker at annullere en ordre eller fortrydelsesret ?

Jeg har ikke kunne finde et konkret svar andre steder, og vi er desværre plaget af en del køb via Paypal som efterfølgende annulleres :( Det er sket 4 gange de sidste 2 uger, og det koster os typisk 50 kr. pr. ordre via Paypal først at hæve pengene og derefter at tilbagebetale.

Så min idé går på at skrive at vi fast tager 50 kr. i gebyr ved annullering eller fortrydelse af ordre betalt via Paypal - men må vi så det ?

Dbh Brian

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 54
Fra  EPDesign.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.

Jeg har deltidsarbejde i en elektronik forretning, og der tager vi returgebyre på min. 50kr og max 500 kroner alt efter varen. Vi oplyser selvfølgelig kunderne om dette.

Går ud fra at der ikke skulle være forskel på websalg og butikssalg, så det burde du meget gerne kunne, så længe du oplyser kunderne om dette.

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Pedersen:

Jeg har deltidsarbejde i en elektronik forretning, og der tager vi returgebyre på min. 50kr og max 500 kroner alt efter varen. Vi oplyser selvfølgelig kunderne om dette.

Går ud fra at der ikke skulle være forskel på websalg og butikssalg, så det burde du meget gerne kunne, så længe du oplyser kunderne om dette.

det kan du være sikker på der er forskel. Der må ikke tages gebyr men skal betales fuld varepris eneste kunden selv skal betale, er fragt retur  resten hænger man på som webshop i 14 dages returret. Butikker har ikke krav på sig om retur og kan derfor aftale som de vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gebyr går ikke desværre, men ved ikke om det kunne svare sig for dig at benytte f.eks Nets i stedet, og droppe paypal - som jo samtidig er temmelig dyrt i transaktionsgebyrer ?

Men det afhænger lidt at antal ordrer, størrelse mv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må ikke tage penge for annullering af ordre, eller hvis kunden anvender fortrydelsesretten, når de handler online. Så får du problemer, og det bliver dyrt...

Nogle firmaer har et pakkegebyr, som de modregner, fordi de er en udgift. Jeg har aldrig helt forstået, om den finte gælder, eller om den også er ulovlig, men det er vel værd at undersøge?

Hvorfor hæver I også pengene med det samme fra Paypal, når I ved, at der er risiko for returvarer? Måske skulle du lade et fast beløb stå på din Paypalkonto til lige præcis den her slags udfordringer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

4 gange på 2 uger. Dvs. 2 gange pr. uge eller 8 på en måned. Derved koster det jer ca 400 kr. pr. md. i dette worst case scenario (som jeg tolker det er for jer indtil videre).

Jeg ville blot tage de gebyrer som en slags omkostning der er ved at drive den virksomhed i nu har. Herregud, det er blot sølle 400 kr. pr. md, og så skal der ikke være noget ballade eller besværlighed med kunder og gebyrer for denne slags.

Tænk på det sådan her: Ved at bruge 400 kr. pr. md, så undgår du at 8 af dine kunder bliver utilfredse hver måned. Mund-til-mund, trustpilot, forumsnak osv. osv. kan hurtigt give dig et dårligt ry, undgå det ved at betale de gebyrer og retunér varen til kunden med en god tone og et smil.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er heller ikke sikker på om vi gør det korrekt, men Paypal hæver jo pengene med det samme, og de forbliver på Paypal.

Men ved returnering af de sidste par ordre har det kostet ca. 50 kr i tilbagebetalingsgebyr + plus vi i forvejen ofte betaler 20-30 kr. i gebyr for at hæve pengene. Det er voldsomt dyrt, men rigtig mange af vores kunder har i lang tid efterspurgt Paypal.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Mansfeldt:

Jeg er heller ikke sikker på om vi gør det korrekt, men Paypal hæver jo pengene med det samme, og de forbliver på Paypal.

Du skal have slået capture til på din Paypal konto, så skal du nemlig ind manuelt og hæve pengene, efter at varerne er sendt...

Brian Mansfeldt:

Men ved returnering af de sidste par ordre har det kostet ca. 50 kr i tilbagebetalingsgebyr + plus vi i forvejen ofte betaler 20-30 kr. i gebyr for at hæve pengene. Det er voldsomt dyrt, men rigtig mange af vores kunder har i lang tid efterspurgt Paypal.

Med forbehold for, at Paypal har ændret sig siden, at vi anvendte det, så koster det da ik et gebyr at refunderer en transaktion? Og du betaler da heller ikke transaktionsgebyret, hvis transaktionen refunderes? Det får man altså retur hos alle andre udbydere, og det vil jeg da også påstå, at man gør ved Paypal? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i opkræver gebyr - altså det som det koster at modtage kortet, så er der intet galt med at tage dette, men det må ikke være så i får en fortjeneste på det.

Så kan jeg være i tvivl om i skal tage gebyret for alle kunder eller kun dem som annullere deres ordre.  

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det så heller ikke tilladt at tage et ekspeditionsgebyr for overhovedet at behandle ordren? Det vil selvfølgelig fordyre produktet, men det er vel ok, hvis det er unikt og/eller billigt? Jeg mener da, at billet-bureauer og flyselskaber mv. tager gebyr for at annullere et køb.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)