Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum ved personlig konkurs?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Oct 14
Indlæg ialt: 22
Fra  nCASE Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så blev jeg da noget klogere! Mange tak.

Jeg bedømmer imidlertid, at det bliver lidt overkill i min situation, og har aldrig hørt om andre fotografer, der griber det sådan an. Jeg vil i stedet overveje at ændre praksis, så at aftalen fremover bliver bindende, som Ib foreslog, og så droppe depositummet.

Tak fordi I tog jer tid til at besvare mit spørgsmål.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jesper_nl:
Ved du hvordan man griber sådan en deponeringskonto an. Er det min bank eller deres bank, der står for det?

Og det er vel ikke gratis ?

Og hvem betaler ?

Gratis nej, og som John skriver kan det variere fra bank til bank og hvad man er i stand til at forhandle sig frem til.

 

Hvem der betaler; umiddelbart er det jo en driftsomkostning for sælger, hvorvidt han så er i stand til at overvælte den på kunden må jo afhænge af hvad sælgers krav til DB er.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ta en snak med dem for hvorfor de er så bekymret.

Personlig konkurs er ikke hverdagskost, og kan jo i princippet sidestilles med man dør, hvilket ingen forventer sket på nuværende tidspunkt.

Men hvis der er tale om flere tusinde kroner burde du nok kigge på din forretnings model, for har haft fotoforretning igennem 8 år nu, og jeg tager kun 1000,- i depositum uanset ordrestørrelsen. Og det er klart at vælger folk at få bryllupsbilleder for 5-10.000 er der forskel på et tab mellem de 1000 kr og 50% af ordren.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)