Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af et Tøj brand/handel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Igennem de sidste par måneder har jeg tænkt på om jeg skulle starte mit eget tøj brand og sælge det på internettet. Jeg gå selv lidt meget op i tøj så det kunne være det jeg kunne starte på. Jeg har allerede et par ideer i hovedet hvad angår logo og hvordan t-shirten skal se ud. Men jeg har helt klart ingen anelse om hvordan man skal starte, hvor jeg kan bestille det tøj, hvordan jeg skal og hvordan jeg får designet lavet. Jeg vil også meget gerne vide hvor meget man skal investerer i det?.

- Nu er jeg selv fra Polen og ved at der er mange der også bestiller tøj dernede fra, så det kunne være en mulighed. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang. Hvor jeg skal begynde fra og hvilke ting jeg skal have styr på.Desuden er jeg 16 år så ved ikke om det er et problem.

Tak fordi du tog dig tid til at læse

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Fra  PolarBear Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at høre at du allerede som 16 årig har initiativ til at starte noget, men jeg må advare dig. Det at starte sit eget tøjbrand virker måske som noget piece of cake, men der er mange ting du skal tænke på, men skulle jeg forklare dem så ville denne post blive til en hel roman. Jeg giver dig dog her en meget ligetil procedure for at få de første prøvedesigns hjem.

Tøjbranchen er meget konkurrencepræget og det kan være svært for en lille ny designer at blive set, så første spørgsmål du skal stille dig selv er.

1) Kan mit tøj sælges og hvad er der unikt ved det?!

Selvom det måske er sjovt at fokusere på pengene, så er det sjældent den rigtige indgangsvinkel hvis du ønsker at blive set. Der må være noget som gør dig speciel? Måske elsker du at træne og synes at du kunne lave noget bedre træningstøj, så er det indgangsvinklen. Det kan være mange ting, men inden du går videre, så prøv at finde ud af hvad det er.

Hvis ikke selv du er skarp med designet, så har Amino en masse freelancere som sikkert gerne vil hjælpe dig. Når du så endelig har designet, så er det rundt til alt og alle, om du kender dem eller ej, og spørge hvad de synes om dit design. Hvis der er noget helt galt så kan du stadig nå at rette det.

Inden du så begiver dig ud i det helt store eventyr, så tag kontakt til nogle producenter (der specificere sig med den salgs tøj du nu vælger) og få produceret et par eksemplar af dit design. Forholdsvis simple designs på t-shirts koster omkring 50kr pr. stk.

Du kan hurtigt finde nogle kvalificeret producenter over www.alibaba.com, men hav hovedet med dig, da der er lige så mange reelle virksomheder som der er svindlere. Det kan være svært at finde producenter som har en lav MOQ uden at prisen stiger alt for meget, men det kan lade sig gøre. Hvis man snakker lidt med dem, så kan man ofte lave en form for aftale.

Når du så står med t-shirten i hånden, så er det afsted igen og høre hvad folk synes. Hvis der er massere af positiv respons, så kan du gå videre med det design.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvor mange penge du skal smide i det til at starte med, da det afhænger meget af din producent og din ordre størrelse.

Men held og lykke med projektet!

Mvh. Jakob Jørgensen 

Tilmeldt 18. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Jeg er udemærket klar over at tøj branchen er svær, men man kunne give det en chance.

- Og tusind tak for dit svar det hjalp utroligt meget.

'

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)